کتاب روشنفکران و سیاست

The reckless mind : intellectuals in politics
  • 15 % تخفیف
    55,000 | 46,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: ماهی ماهی
    نویسنده:
کد کتاب : 67944
مترجم :
شابک : 978-9647948487
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 188
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب روشنفکران و سیاست اثر مارک لیلا

کتاب « روشنفکران و سیاست» نوشته مارک لیلا توسط انتشارات ماهی منتشر شده است.
تاریخ اروپای قرن گذشته مملو از نمونه هایی از فیلسوفان، نویسندگان و حقوقدانان است که خواه در جوامع دموکراتیک، کمونیستی یا فاشیستی زندگی می کردند، از اصول توتالیتر و رژیم های وحشتناک حمایت و دفاع کردند. اما روشنفکرانی که باید در برابر شرارت استبداد هوشیار باشند، چگونه می توانند به آرمان های آزادی و تحقیق مستقل خیانت کنند؟ چگونه می توانند مواضعی اتخاذ کنند که تلویحا یا نه، ظلم و رنج انسانی را در مقیاس وسیع تأیید می کند؟

مارک لیلا در مشخصات مارتین هایدگر، کارل اشمیت، والتر بنیامین، الکساندر کوژو، میشل فوکو و ژاک دریدا نشان می‌دهد که چگونه این متفکران چنان فریب ایدئولوژی‌ها و تشنج‌های زمانه خود را خورده‌اند که چشمان خود را بر اقتدارگرایی، بی‌رحمی و خشونت بسته‌اند. ترور دولتی او نشان می‌دهد که چگونه روشنفکرانی را که نمی‌توانند بر علایق خود مسلط شوند، به حوزه‌ای رانده می‌شوند که به ندرت درک می‌کنند و نتایج مهمی برای زندگی فکری و سیاسی ما به همراه دارد.

کتاب روشنفکران و سیاست

مارک لیلا
مارک لیلا (متولد 1956) دانشمند سیاسی آمریکایی، مورخ ایده ها، روزنامه نگار و استاد علوم انسانی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. او یک لیبرال خود توصیف شده است، اما اغلب، هر چند نه همیشه، از آن منظر دیدگاه هایی ارائه می دهد.او که به طور مداوم در بررسی کتابهای نیویورک ، نیویورک تایمز و نشریات در سراسر جهان مشارکت داشت ، بیشتر به خاطر کتابهایش "لیبرال یکبار و آینده: بعد از سیاست هویت" ، ذهن بی پروا: روشنفکران در سیاست ، خدای مرده: دین شناخته شده است. ، سیاست ، و غرب مدرن ، و ذهن کشتی شکسته: ...
دسته بندی های کتاب روشنفکران و سیاست