کتاب تفکر سیستمی

Systems thinking
مدیریت آشفتگی و پیچیدگی پلتفرمی برای معماری کسب و کار
کد کتاب : 68507
مترجم :
شابک : 978-6002751072
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 390
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تفکر سیستمی اثر جمشید قراجه داغی

این کتابی غیر متعارف برای خواننده ای غیر متعارف است. این کتاب برای آن دسته از حرفه ای هایی است که علاوه بر دانش تخصصی خود دوست دارند بتوانند سر از پیچیدگی های جهان در آورند. مخاطب این کتاب آن متفکران و مجریانی هستند که فهمیده اند در موفقیت زندگی حرفه ای، یادگیری برای بودن به اندازه ی یادگیری برای عمل اهمیت دارد؛ و یک بعدی ماندن، آدمی را به موجودی کسالت آور و قابل پیش بینی تبدیل می کند.

این کتاب درباره ی نحوه ی جدیدی از دیدن، عمل کردن و زندگی کردن در جهان و شیوه ای برای تفکر از طریق آشفتگی و پیچیدگی است. این کتاب نه یک کتاب «راهنمای» دیگر و نه جایگزینی برای آنچه که از پیش وجود داشته است. حتی روایت دیگری از مضمون خسته کننده ی آخرین ویژگی های عمومی برندگان هم نیست.

این کتاب قانون طلایی کتاب های پرفروش را هم نقض می کند. به من می گویند که تجربه ی روبرو شدن با ایده های متعدد در یک کتاب برای بیشتر خوانندگان کار راحتی نیست.

با این وجود، اگر چه ایده های متعددی در این کتاب مطرح شده است، لیکن این ایده ها متقاربند و در کنار یکدیگر کلی را می سازند که از تک تک ایده ها به تنهائی، بسیار زیباتر است. زیبایی واقعی، در تجربه کردن کل، یا تلفیق همه ی این ایده ها نهفته است.

در انتخاب میان مخدوش کردن پیام یا مخدوش کردن عادت، تردیدی وجود نداشت؛ حتی اگر این انتخاب، ما را به اقلیتی تبدیل می کرد چه باک!

بنابراین این کتاب برای همه ی آن کسانی است که هنوز لذت فکر کردن را از دست نداده اند و اشتیاق آنها برای دست و پنجه نرم کردن با مفاهیم ناآشنا اما هیجان آور هنوز پایان نیافته است.

به طور خلاصه، این کتاب درباره ی سیستم ها است. الزامات وابستگی متقابل، ضرورت و کاستن از پیچیدگی های بی پایان و ایجاد سادگی های تحت کنترل، نیازمند یک متدولوژی سیستمی عملی، یک چارچوب مرجع کل گرانه است که به ما اجازه دهد روی مسائل مربوط تمرکز کنیم و ما را از جستجوهای بی پایان برای جزئیات بیشتر نجات دهد، در حالی که زیر خروارها اطلاعات بلااستفاده دفن شده ایم.

برخلاف آنچه که عموما باور دارند، مفهوم رایج «رویکرد چند رشته ای» هرگز یک رویکرد سیستمی نیست. توانایی ترکیب کردن یافته های جداگانه در یک کل منسجم، بسیار حیاتی تر از توانایی تولید اطلاعات از زوایای مختلف است.

کتاب تفکر سیستمی

دسته بندی های کتاب تفکر سیستمی