کتاب پرواز در تنهایی

Cakes and Ale
کد کتاب : 80483
مترجم :
شابک : 978-6005722642
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1930
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب پرواز در تنهایی اثر ویلیام سامرست موآم

موآم داستان نویس و نمایش نامه نویس انگلیسی و از پرکارترین داستان نویسان قرن بیستم بود که در زمان حیاتش میلیون ها نسخه از آثار او به زبان های دیگر ترجمه شد.
موآم در این اثر پیرامون شخصیت رزی دریفیلد که به خاطر آزادی های جنسی، صداقت و صراحتش مورد هدف رفتارهای محافظه کارانه قرار گرفته سخن گفته و افراط گرایی اجتماعی نادرست نسبت داده شده به او را آشکار ساخته است.
پرواز در تاریکی از دوگانگی شخصیت انسان ها حکایت دارد؛ از این که افرادی خوش قلب ممکن است ضعف های حیوانی اصلاح ناپذیری داشته باشند. نویسنده قراردادهای اجتماعی و روحیه آزاد را در کنار هم قرار می دهد، او به قضاوت ها و چهارچوب های اجتماعی روزگار خودش که بر اساس آن افراد را تعریف می کردند می پردازد و هم زمان آن را نادیده می گیرد.
آقای آل ری کر باید به درخواست همسر مربی سابق خود داستان زندگی او یعنی ادوارد دریفیلد را به نگارش درآورد. داستانی که که نقش رزی در آن برجسته است، زنی مرموز و سوال برانگیز.
همسر دوم دریفیلد تلاش می کند تا پرده ای بر روی همسر نخست وی بیاندازد و چیزی از او به میان نیاورد، اما در این صورت زندگی نامه ناقص خواهند ماند و ماجرایی پرسه خواهد زد که اگر فاش نشود از اعتبار این شرح کاسته خواهد شد.
این کتاب طنزی درباره ی لندن ادبی اوایل قرن بیستم است که از دید آشندن به تصویر کشیده می شود؛ مردی که از او خواسته می شود برای تکمیل زندگی نامه دریفیلد وارد میدان شود و هر آن چه از خاطرات و گذشته او به یاد دارد به رشته تحریر درآورد.

کتاب پرواز در تنهایی

ویلیام سامرست موآم
ویلیام سامرست موآم، زاده ی 25 ژانویه ی 1874 و درگذشته ی 16 دسامبر 1965، نویسنده ی داستان کوتاه، نمایشنامه نویس و رمان نویس انگلیسی بود. او به دفعات در دهه ی 1930 نام خود را به عنوان پردرآمدترین نویسنده مطرح کرده است. موآم پس از درگذشت والدینش در سن ده سالگی، توسط عموی نه چندان خوش اخلاق خود بزرگ شد. او که دوست نداشت مانند سایر اعضای خانواده، وکیل شود، حرفه ی پزشکی را برای خود برگزید اما اولین رمانش، چنان موفقیتی برایش به ارمغان آورد که بی درنگ پزشکی را رها کرد تا به نویسنده ای تمام وقت تبدیل ...