کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟

Psychoanalysis and Repetition
کد کتاب : 84476
مترجم :
شابک : 978-6006454733
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می کنیم
Psychoanalysis and Repetition: why do we Keep making the same mistakes
کد کتاب : 98311
مترجم :
شابک : 978-6227668247
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 97
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

روان کاوی و تکرار
Psychoanalysis and Repetition: why do we Keep making the same mistakes
چرا اشتباهات گذشته را تکرار می کنیم؟
کد کتاب : 135502
مترجم :
شابک : 978-6226674560
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟ اثر خوان داوید نازیو

روانکاو آرژانتینی، با عمقی که به نظرگاه فلسفی‌ برآمده از شناختش از هنر و فلسفه و ادبیات داده، مرزهای روانکاوی فروید - لاکان را به سرحدات بدیعی رسانده؛ سرحداتی از فهم روشنتر مرگ، عشق، رنج و اندوه! خوان داوید نازیو که در کتاب «رنج و عشق» رابطه‌ی بی‌وقفه و بی‌محابای عشق و مخاطره را در توصیف درد فقدان توضیح می‌دهد، در جستار درخشان «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می کنیم؛ جستاری روانکاوانه در باب ناخودآگاه و تکرار»، گذشته را خود ناخودآگاه می‌داند، ناخودآگاهی که «عاملیتی‌ست که ما را به تکرار وامی‌دارد» برآمده از رانه‌ی زندگی و رانه‌ی مرگ. نازیو توضیح می‌دهد که چگونه این تکرارها متأثر از رانه‌ی مرگ یا زندگی، به تکرار سالم یا بیمارگونه منجر می‌شوند. نویسنده تأکید می‌کند که چه در رانه‌ی زندگی چه در رانه‌ی مرگ «یگانه مسئله‌‌ی قطعی این است که ناخودآگاه تعیین‌کننده‌ی ظهور و ظهور مجدد رخدادهای مهمی‌ست که وجود ما را می‌سازند.» کتاب با روایت و توضیح دو تجربه‌ی بالینی از بیماران‌ خود نویسنده، چگونگی حضور روانکاو و فرم دست‌یابی و شناسایی نخستین تجلی اندوه در کودکی را به الزام درک روان‌نژدی کودکی برای درک روان‌نژندی بزرگسالی، متصل می‌کند. چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می کنیم، مانند «رنج و عشق» موضوعیت اساسی عشق در هویت انسانی‌مان را در نسبت‌مان با معشوق توضیح می‌دهد: «هویتم نسبت به من بیرونی نیز هست، در مرد یا زنی که با او زندگی می‌کنم. هویتم و متعاقبا ناخودآگاهم در او تجسد می‌یابد. ناخودآگاهم نیز بیرون از من است، در دیگری‌ای که به لحاظ عاطفی به او وابسته‌ام.» و البته چرایی رنج‌های بیش‌و‌کمی که در فقدان‌های انسانی زندگی‌مان با آنها مواجه می‌شویم و نقش تروماهای کودکی‌ در تکرارهای سالم یا بیمارگونمان. جستار کوتاه و شگرف نازیو یک نکته‌ی حیاتی را پیش می‌کشد: ما همواره در آدم‌های زندگی‌مان هم تکرار می‌شویم و «ما همان ویژگی‌ای هستیم که در همه‌ی ابژه‌های محبوب و ازدست‌رفته در طول زندگی‌مان مشترک است. و نیز، من تو را دوست می‌دارم نه به‌خاطر آنچه هستی بل به‌خاطر آن بخش از من که درون خودت حمل می‌کنی.» درست است که روانکاو عزیز ما همواره در کندوکاو رنج حاصل از مرگ و ازدست‌شدن محبوب بوده است، اما این دو جمله توصیف دقیق‌تری از کار اوست: «پس من کیستم؟ من آن لبخندی هستم که چهره‌ات را روشن می‌کند.»

کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟

خوان داوید نازیو
خوان داوید نازیو روانپزشک، روانکاو و نویسنده آرژانتینی است.نازیو در روزاریو، سانتافه، آرژانتین به دنیا آمد. نازیو پس از اخذ مدرک به عنوان پزشک، دوره رزیدنتی خود را به عنوان روانپزشک در بیمارستان لانوس به پایان رساند.او علاوه بر شرکت در سمینارهای لاکان و ترجمه متون او به اسپانیایی، کتاب های متعددی به زبان های فرانسوی و اسپانیایی تألیف کرده است و مدیر سمینارهای روانکاوی پاریس، مرکز بزرگ آموزش روانکاوانه و انتشار افکار روانکاوانه به افراد غیرمتخصص است.
نکوداشت های کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟
By one of the leading contemporary Lacanian psychoanalysts.
اثر یکی از برجسته ترین روانکاوان «لاکانی» معاصر.
Barnes & Noble

With vivid clinical examples.
با مثال های بالینی ملموس.
Amazon Amazon

A clear, accessible, and highly readable contribution to psychoanalytic literature.
مشارکتی شیوا، قابل فهم و فوق العاده خواندنی در آثار مربوط به روانکاوی.
Adrian Johnston, author

قسمت هایی از کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟ (لذت متن)
ناهشیار هم آن رانه زندگی است که ما را به تکرار رفتارهای خوشایند سوق می دهد، و هم آن رانه مرگی است که ما را به تکرار اشتباهات قبلیمان می کشاند.

چندی پیش خانم جوانی به نام «راشل» برای اولین بار به من مراجعه کرد. این خانم وکیل که تنها زندگی می کرد، گاهی بی دلیل دچار غم تسکین ناپذیری می شد که نمی توانست علتش را بیابد. به تدریج و در جریان جلساتمان، او روی گریه های بی دلیلش و ناتوانی در متوقف کردن آن ها و ترس از ماندگار شدن این مشکل تا آخر عمر تأمل کرد.

وقتی با من حرف می زد، من دو فکر در ذهنم داشتم. در اینجا باید تأکید کنم که به نظر من، وقتی روانکاو به بیمار گوش می دهد، باید افکاری در ذهنش داشته باشد.