کتاب هارمونی مدرن

Modern Harmony
کد کتاب : 84675
مترجم :
شابک : 978-9645842125
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 254
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1914
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب هارمونی مدرن اثر ایگل فیلدهال

به‌نظر می‌رسد که جریان تند موسیقی مدرن تمام تئوری‌های گذشته را بیرحمانه از صحنه خارج کرده‌ باشد. اگر یک هنرجوی جدی دست از مطالعه‌ی کتاب‌های تئوری بردارد و خود را به‌دامان موسیقی امروز بیندازد و با سالن‌های اپرا و کنسرت مأنوس شود، خطایی را مرتکب نشده است، چون یک روحیه‌ی صادق قرن بیستم نمی‌تواند با عقیده‌ی کسانی که آثار آهنگسازان مدرن را پوچ و بی‌مقدار می‌شمارند موافقت کند.
تاریخ موسیقی و عدم موفقیت‌های قبلی مونتودری، گلوک، باخ، بتهوون، واگنر و اشتراوس و بالاخره موفقیت‌های بعدی آنها بار دیگر این مطلب را ثابت می‌کند که نباید به آسانی تسلیم نظریه‌ی کسانی شد که یا به‌علت تنبلی زیاد و یا بی‌علاقگی، قادر نیستند موسیقی مدرن را درک کنند و یا به ارزش حقیقی آن که مستلزم هم‌فکری و قدرت تمرکز زیاد است، پی ببرند.
آن نوع موسیقی که مردم را وادار به سوت زدن و هیاهو کند، مستلزم داشتن ویژگی‌هایی است که به مراتب بر آن نوع موسیقی که حضّار را به چرت زدن یا خوابیدن وا می‌دارد، برتری دارد.

کتاب هارمونی مدرن

ایگل فیلدهال
آرتور ایگلفیلد هال (زاده 10 مارس 1876 – درگذشته 4 نوامبر 1928) منتقد، نویسنده، آهنگساز و نوازنده ارگ انگلیسی بود. او بنیانگذار انجمن موسیقی بریتانیا بود.هال که در لیتل باودن در نزدیکی بازار هاربرو به دنیا آمد، در ابتدا شاگرد موسیقی پیانیست و نظریه پرداز توبیاس ماتی و ارگ نواز چارلز دبلیو پیرس (1856-1928) بود. او در سال 1898 با مدرک B.Mus از دانشگاه آکسفورد فارغ التحصیل شد و در سال 1903 به درجه دکترای موسیقی (Mus. Doc.) اعطا شد. در سال 1898 او به عنوان نوازنده ارگ و استاد کر در کلیسای پر...