کتاب ویولتا

Violeta
کد کتاب : 84760
مترجم :
شابک : 978-6223120206
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب ویولتا اثر ایزابل آلنده

این رمان مجبوب از نویسنده پرفروش نیویورک تایمز، ایزابل آلنده، داستان حماسی ویولتا دل واله، زنی است که از عمرش صد سال می‌گذرد و شاهد بزرگ‌ترین تحولات قرن بیستم است. ویولتا در یک روز طوفانی در سال 1920 به دنیا می‌آید، اولین دختر از یک خانواده‌ی شلوغ با پنج پسر. از همان ابتدا، زندگی او با اتفاقات خارق‌العاده‌ای همراه است، چرا که موج‌های جنگ بزرگ هنوز حس می‌شود، حتی وقتی آنفولانزای اسپانیایی تقریبا همزمان با تولد ویولتا به سواحل سرزمینش در آمریکای جنوبی می‌رسد. طبق پیش بینی پدرش، خانواده بدون آسیب از آن بحران عبور می‌کند، اما با بحران جدیدی روبرو می‌شود، رکود بزرگ، که زندگی آرام شهری را که او می‌شناسد متحول می‌کند. خانواده‌ی او همه چیز را از دست می‌دهند و مجبور می‌شوند به خطه‌ای جنگلی و زیبا اما دورافتاده عقب نشینی کنند. آنجا ویولتا به بلوغ می‌رسد و اولین خواستگار به سراغش می‌آید. . . .
او داستانش را در قالب نامه به کسی که بیش از همه دوستش دارد بیان می‌کند، و پرده از راز دل شکستگی‌های ویرانگر و عشق‌های پرشور، دوره های فقر و ثروت، فقدان وحشتناک و شادی بی حد و حصرش برمی‌دارد. زندگی او تحت تاثیر برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ شکل می‌گیرد: مبارزه برای حقوق زنان، ظهور و سقوط حکام ستمگر، و در نهایت، نه یک بلکه دو بیماری همه گیر.
ایزابل آلنده قصه‌اش را از نگاه زنی روایت می‌کند که اشتیاق رام نشدنی، اراده و شوخ طبعی‌اش فراموش نشدنی است، و بار دیگر حماسه‌ای را برای ما به ارمغان می‌آورد که هم به شدت الهام بخش و هم عمیقا احساسی است.

کتاب ویولتا

ایزابل آلنده
ایزابل آلنده، زاده ی 2 آگوست 1942، نویسنده ای اهل شیلی است. رمان‌های او اغلب در سبک رئالیسم جادویی جای می‌گیرند. در سال ۱۹۸۱ زمانی که پدربزرگش در بستر بیماری بود، ایزابل نگاشتن نامه‌ای به وی را شروع کرد که دستمایه رمان بزرگ «خانه ارواح» گردید. پائولا نام دختر وی است که پس از تزریق اشتباه دارو به کما رفت. ایزابل رمان «پائولا» را در سال ۱۹۹۱ بصورت نامه‌ای خطاب به دخترش نوشته‌است. رمان‌های آلنده به بیش از سی زبان ترجمه شده و نویسنده خود را به...