کتاب شوپن

Etudes
(اتودها)
کد کتاب : 84797
مترجم :
شابک : 978-9645842275
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 121
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب شوپن اثر فردریک شوپن

اتود‌های شوپن - که ظهورشان پدیدآورنده‌ی سیستمی جدید برای پیانو بود - نه تنها پایه و اساس سیستم تکنیکی وی هستند، بلکه از دید موسیقایی صرف نیز حاوی تعدادی از خلاقانه‌ترین و سحرانگیز‌ترین آثار او می‌باشند. از این رو لازم بود که به منظور دستیابی به اصل آنها، روش‌های متداول و ساده‌انگارانه بررسی متون - که از مقایسه‌ی سطحی چاپ‌های مختلف و جمع‌بندی اجمالی آن‌ها صورت می‌گیرد و عمدتا نیز بر پایه‌ی حدس و گمان بنا شده‌اند - را کنار گذارده و تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه انجام دهیم.
تصحیحاتی که در کتاب حاضر صورت گرفته، مستدل و صریح است و چناچه با متن اصلی و دست‌نخوردهی شوپن در کنار هم قرار گیرند، متن نسبتا کاملی را به وجود می‌آورند که از اشتباهات چاپ‌های قبلی مبراست .

کتاب شوپن

فردریک شوپن
فردریک فرانسوا شوپن (Frédéric François Chopin) زاده ۱ مارس ۱۸۱۰ – درگذشته ۱۷ اکتبر ۱۸۴۹) یکی از تأثیرگذارترین موسیقی‌دانان لهستانی و نوازنده برجستهٔ پیانو در دوره موسیقی رمانتیک بود.او تعدادی از فرم‌های موسیقی را ابداع نمود اما مهم‌ترین نوآوری‌هایش را درقالب فرم‌هایی مثل سونات پیانو، والس، نوکتورن، اتود، پرلود و پولونِز به نمایش گذاشته‌است. فردریک شوپن در تمام طول عمر خود از ضعف جسمانی رنج می‌برد تا آنکه در سال ۱۸۴۹ در ۳۹ سالگی بر ...