کتاب فرزندان دیوتیما

Diotima's Children
عقلگرایی زیباشناختی آلمانی از لایبنیتس تا لسینگ
کد کتاب : 84910
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-6001052293‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 511
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب فرزندان دیوتیما اثر فردریک بیزر

بیزر در فرزندان دیوتیما سنت عقل باورانۀ زیباشناسی حاکم بر آلمان اواخر قرن هفدهم و سراسر قرن هجدهم را به طرزی مهیج از نو ارزیابی میکند. با اینکه او کارش را با بررسی تاریخی شخصیتها و مضامین کلیدی این سنت پیش میبرد، ولی حتی لحظهای هم از دفاع فلسفی شورمندانۀ خود از برخی ایده های اساسی آن بازنمیماند: اینکه زیبایی نقشی کانونی در زندگی ایفا میکند؛ اینکه لذت زیباشناختی همانا ادراک کمال است؛ اینکه قواعد زیباشناختی اجتناب ناپذیر و ارزشمندند. او از همین معبر می کوشد تا بی اساس بودن نقدهای کانت و نیچه بر این سنت را اثبات کند و طرفداران این دو فیلسوف قدر را به دفاع از آنها برانگیزد.
مخلص کلام اینکه بیزر به زیبایی و شیوایی تمام می کوشد قرن بیست ویکمی ها را به لزوم و اهمیت ارزیابی مجدد سنت عقل باورانه متقاعد سازد و اهمیت تاریخی آن را برای آغازه های زیباشناسی جدید، نقد هنر و تاریخ هنر گوشزد کند.

کتاب فرزندان دیوتیما

فردریک بیزر
فردریک چارلز بیزر متولد 27 نوامبر 1949 ، فیلسوف آمریکایی است که استاد فلسفه در دانشگاه سیراکیوز است. وی یکی از برجسته ترین محققان انگلیسی زبان ایده آلیسم آلمانی است. علاوه بر نوشته های خود در مورد آرمان گرایی آلمان ، بیزر همچنین در مورد رمانتیک های آلمان و فلسفه انگلیس در قرن نوزدهم نیز نوشته است. وی برای تحقیقات خود در سال 1994 یک بورس تحصیلی گوگنهایم دریافت کرد و در سال 2015 نشان افتخار جمهوری فدرال آلمان را دریافت کرد.