کتاب زیر نگاه خیره ی شیر

Beneath the Lion's Gaze
کد کتاب : 86080
مترجم :
شابک : 978-6229868324
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2010
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب زیر نگاه خیره ی شیر اثر مازا منجیست

منجیست در تاریکی و با دید شب شیرها، ما را به یک شکار سیاسی می برد. رمانی هم پرظرافت و هم بی پروا و سبعانه که دستاوردش بیش از دستاورد اولین اثر هر نویسنده ای ست.
داگوبرتو جیلب
این داستان به یادماندنی و غم انگیز در آدیس آبابای اتیوپی آغاز می شود، سال 1974، در آستانه ی انقلاب. یوناس در نمازخانه ی مادرش به زانو افتاده و دست به دامان خدا شده تا خشونتی که خانواده و کشورش را ویران کرده، برچیند. پدرش، هایلو، پزشکی برجسته، به جرم کمک کردن به قربانی ای که حکومتی ها به قصد کشت شکنجه اش کرده اند باید خود را به زندان معرفی کند و داویت، پسر کوچک هایلو، به جنبش معترضین زیرزمینی پیوسته، تصمیمی که به آشوب و خونریزی بیشتر در اتیوپی بلازده می انجامد.
زیر نگاه خیره ی شیر اثری گیرا به لحاظ عاطفی، شاعرانه و به طرزی فراموش نشدنی تراژیک، داستان مسحور کننده ی یک خانواده است، داستان پیوندهای عشق و دوستی در زمان و مکانی که به ندرت در ادبیات به آن پرداخته شده. این رمان داستان بهای انسانی انقلابی ملی اما هدررفته است و راه درازی که انسان در جست وجوی آزادی می پیماید.

کتاب زیر نگاه خیره ی شیر

مازا منجیست
مازا منگیست (متولد 1974) نویسنده اتیوپیایی-آمریکایی است. اولین رمان او، زیر نگاه شیر، توسط گاردین به عنوان یکی از 10 کتاب برتر آفریقایی معاصر انتخاب شد و توسط کریستین ساینس مانیتور، بوستون گلوب و انتشارات دیگر به عنوان یکی از بهترین کتاب های سال 2010 معرفی شد. داستان‌های داستانی و غیرداستانی او را می‌توان در نیویورکر، گرانتا، گاردین، نیویورک تایمز، رادیو بی‌بی‌سی، و لتر بین‌المللی، در میان جاهای دیگر یافت. او در سال 2013 همکار پوترباگ و نایب قهرمان جایزه صلح ادبی دیتو...