کتاب دهه ی هفتادی ها آدم فضایی نیستند

Millennials Are Not Aliens
کد کتاب : 86677
مترجم :
شابک : 978-6226659710
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب دهه ی هفتادی ها آدم فضایی نیستند اثر گویی کاستین

نسلهای جدید که نسل هزاره (Y ) و نسل زد ( Z) یا نسل اینترنت نامیده شده‌اند، هم برای سیاستگذاران در ساحت اجتماع، سیاست، و فرهنگ، کمتر شناخته شده‌اند و هم برای نسل ایکس (X ) و هم برای والدین خود که از نسل بی‌بی‌بومر هستند.

نسل بی‌بی‌بومر را در ایران، متولدین سالهای 1340 و قبل از آن می‌دانند. نسل ایکس که نسل اکسل نیز نامیده می‌شوند، متولدین دهه‌ی شصتی هستند. نسل هزاره‌ای‌ها، دهه‌ی هفتادی هستند، و نسل زد یا پسا زد، بومیان دیجیتال هستند که همزادند با اینترنت، فضای مجازی، رسانه‌های اجتماعی و تکنولوژیهای نوین.

واژه‌هایی نظیر "اختلاف بین نسلها" بتدریج و به مرور زمان به "تفاوت بین نسلی" تغییر یافت و تصحیح شد، اما همچنان برای درک دقیق این تفاوت بین نسلی در سبک زندگی، عادات، سلیقه‌ها و علائق نسل هزاره و نسل زد و نسل پسا زد باید بکوشیم.به‌نظر می‌رسد هر چه این "تفاوت زاویه دید" برای والدین، مدیران، و سیاستگذاران مشخص شود، هم از تعارضها و تنشها کاسته خواهد شد، و هم نسلها برای پیشبرد فعالیتها در خانه، اجتماع، فرهنگ و کشور هم‌افزایی خواهند داشت.خوشبختانه کتاب حاضر - دهه‌ی هفتادی‌ها آدم فضایی نیستند - ویژگیهای این نسلها را به تفکیک معرفی کرده و با تکیه بر سبک زندگی دهه‌ی هفتادی‌ها، مجموعه‌ی وسیعی از رفتارها، عادات، سلیقه‌ها و علائق و بویژه دغدغه‌های آنان را معرفی می‌کند که گاه به شگفت می‌آئیم.دهه هفتاد‌ی‌ها غالبا سرشان تو گوشی است، ازاین‌رو، به بسیاری از واقعیتهایی که نسل ایکس یا بی‌بی‌بومرها برایشان معنادار است، کم‌توجهند. با وجود این، برای رفع معضلات بشری و محیط‌زیست به مراتب کوشاتر از سایر نسلها هستند.
نسل ایکس چندان به فرزنددار شدن اهمیت نمی‌دهند، اما مادران نسل ایگرگ (Y ) یا نسل هزاره علاقه‌مندند به هنگام فرزنددار شدن، مسئولیتهای اجتماعی را رها کنند تا به وظایف مادری خود تمام و کمال بپردازند. دختران نسل هزاره دست در دست مادرانشان برای خرید لباس به فروشگاهها مراجعه می‌کنند و مبتنی بر سلیقه‌ی مادرانشان لباسی را انتخاب و با کارت اعتباری خودشان خریداری می‌کنند!

کتاب دهه ی هفتادی ها آدم فضایی نیستند