کتاب مزیت انسانی

The Human Edge
رام کردن هوش مصنوعی: آینده ی بشر در عصر دیجیتال چگونه است؟
کد کتاب : 86699
مترجم :
شابک : 978-6226659871
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 236
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب مزیت انسانی اثر گرگ اورم

کتاب حاضر، کتابی است تهدیدآمیز، هشداردهنده، شوک‌آور، با درجه‌ی ۷ ریشتری به بالا و البته نوید دهنده. خلاصه و مختصر آنکه "هوش مصنوعی" توانسته بخش وسیعی از فعالیتهای تخصصی را در سیطره‌ی خویش قرار دهد. متخصصان عالیرتبه و مدیران فنی و اجرایی با توانمندیها و شایستگیهای فراوان در حال بیکار شدن هستند. این واقعیت انکار ناپذیر، محتوم، قطعی، و بخشی است از آنچه انقلاب صنعتی چهارم تدارک دیده و به نحو شگفت‌آوری در حال پیشروی است.

"هوش مصنوعی" و "اینترنت اشیا" تنها دو مولفه از انقلاب صنعتی چهارم هستند و این انقلاب، با ابعادی وسیع و غیرقابل باور در حال تسخیر فضای کار و زندگی و تفریح و سرگرمی است. شایسته یادآوری است که در انقلاب صنعتی اول یعنی سالهای 1760 تا 1840 در اروپا و امریکا، به یکباره بخش وسیعی از کارگران جهان بیکار شدند. در آغاز، کارگران این تصور را داشتند که با تخریب ماشینهای صنعتی، کاری از پیش خواهند برد. بعدها با اعتصابات کارگری وسیع نیز نتوانستند حریف ماشینهای صنعتی شوند و در نهایت، تسلیم شدند.
اینک در انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل و تخصصهای چند‌وجهی را از آن خود کرده است. حتی آزمون نیروهای متخصص برای مشاغل عالی نیز بر عهده‌ی "هوش مصنوعی" است. این در حالی است که سالها از شکست گری کاسپاروف، نابغه‌ی شطرنج جهانی، در مصاف با "هوش مصنوعی" می‌گذرد، نقاشی هوش مصنوعی فراتر از تشخیص تابلوشناسان هنری مونالیزا است، اجرای موسیقی باخ اثر هوش مصنوعی قابل تمیز و تشخیص زبدگان موسیقی جهان نیست و...

کتاب مزیت انسانی