کتاب جستارهایی در الهیات اجتماعی

Essays in social theology
کد کتاب : 87058
مترجم :
شابک : 978-6004562720
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 280
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب جستارهایی در الهیات اجتماعی اثر محمد لگنهاوسن

کتاب « جستارهایی در الهیات اجتماعی» نوشته محمد لگنهاوسن توسط انتشارات «هرمس» منتشر شده است.
الهیات اجتماعی شاخه‌ای از الهیات است که وظیفهٔ آن بررسی الهیاتی جامعه، نهادهای جامعه، پدیده‌ها و مسائل اجتماعی است. در الهیات اجتماعی، حیات اجتماعی بشر و مسائل مربوط با آن محور بررسی از منظر دین است: مسائلی نظیر رابطهٔ مردم با حکومت، آداب اجتماعی، خانواده، تعلیم و تربیت، جنگ و صلح که از لوازم حیات اجتماعی بشر قلمداد می‌شوند. این مسائل همواره در زندگی انسان مطرح بوده است؛ بنابراین اگر گریزی از زندگی اجتماعی نیست و اگر دین در اندیشه و عمل انسان امروزی دخیل است، به ناگزیر باید به الهیات اجتماعی پرداخت.
این کتاب مجموعه مقالاتی از محمد لگنهاوسن است که در نه فصل تنظیم شده است: درآمدی به الهیات اجتماعی پروتستان از آغاز نهضت اصلاح دین تا هگل، درآمدی به الهیات اجتماعی پروتستان از ظهور جامعه گرایی مسیحی در آلمان تا ظهور انجیل اجتماعی، درآمدی تاریخی به الهیات اجتماعی کاتولیک، رابطهٔ فلسفهٔ سیاسی و الهیات سیاسی از منظر اسلامی، حکمت عملی ابن‌سینا، اسلام و نظریهٔ جنگ عادلانه، نقش شریعت در زندگی مسلمانان، تأملات فلسفی در نسبت قانون و اخلاق در شیعه، چالش‌های معاصر دربارهٔ اخلاق دینی.

کتاب جستارهایی در الهیات اجتماعی

محمد لگنهاوسن
گری کارل (محمد) لگنهاوزن در سال 1953 در نیویورک متولد شد. او یک استاد فلسفه آمریکایی است که علایق تحقیقاتی او عمدتاً در فلسفه غرب، فلسفه دین و فلسفه اسلامی است. وی تاکنون در بسیاری از مراکز دانشگاهی ایران مانند مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، دانشگاه قم، دانشگاه تربیت مدرس و ... تدریس کرده است. علاوه بر این، او در حال حاضر در دانشگاه پادربورن آلمان تدریس می کند. او دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه رایس (1983) است. در سال 1983، پس از آشنایی با شیعیان، تصمیم گرفت که مذهب کاتولیک خود را...
دسته بندی های کتاب جستارهایی در الهیات اجتماعی