ترجمه که خوب بود فقط ۱۵ صفحه از کتاب بد چاپ شده بود و خوانا نبود اصلا اما بریم سراغ داستان : به شدت دردناک و زیبا بود .داستان درباره دختری هست که مادرش به جرم قتل پدر توی زندانه و این دختر الان فرزند خوانده یه خانواده خوب شده ، این خانواده توی یه موزه مشغول به کارن و قراره برن یه تیمارستان قدیمی و معروف که لوازم به جا مونده از بیماران رو دریافت کنن و داستان زندگیشون رو زنده نگه دارن از بین تمام بیماران ما با کلارا و داستان زندگیش همراه میشیم . اسپویل : دلم واقعا برای کلارا و برونو به درد اومد اینکه اون زمان واقعا بعضی خانوادهها اینکار رو میکردن برام غیر قابل هضمه و بعنوان خواننده حالم از پدر مادر کلارا بهم خورد از بی تفاوتی کارکنان و آدمایی که اونجا بودن ، کاش میشد باهم فرار میکردن. اما همیشه جوری که ما میخوایم تموم نمیشه مگه نه ؟ :) بی تفاوتی آدما گاهی میتونه خیلی ترسناک باشه
آنای عزیز درست گفتی، همیشه هم قرار نیست یک پایان سیندرلایی در انتظارمان باشد. 🥺اگر به این سبک کتاب علاقه داری، پیشنهاد میکنم کتاب «نامه» نوشته «کاترین هیوز» را بخوانی؛ خلاصه ای که درباره کتاب «نامه» در سایت است را بهت توصیه میکنم نخوانی چون کل داستان اسپویل میشود و جذابیتش را از دست میدهد. در ضمن کتاب «پیش از آنکه مال شما باشیم» ترجمه شیرین احمدی نشر علمی هم بسیار خواندنی است. سراغ ترجمههای دیگر این کتاب اصلا نرو که نصفه نیمه و نامفهوم هستند. تماشای فیلم Escaping the madhouse رو هم باز هم پیشنهاد میدهم چون داستانش واقعی است و با تماشای آن متوجه میشوی که چنین مکانهای ترسناکی سالها قبل واقعا وجود داشته اند و چنین داستان هایی افسانه نیستند.😔
آنای عزیز تصور میکنم سلیقههای خورههای کتابی مثل ما😊 برای انتخاب کتاب به هم نزدیک باشد. من یک لیست ده تایی از رمان هایی که این اواخر خواندم و از آنها لذت بردم برای معرفی به شما و دوستان دیگر تهیه میکنم، ممنون میشوم شما هم (اگر زحمتی نیست) یک لیست ده تایی از کتاب هایی که این اواخر یا در گذشته مطالعه کردید و از آنها لذت بردید برای من و دوستان دیگر تهیه بفرمایید.🙏
۱)فردا از گیوم موسو(معمایی/عاشقانه) ۲)آوای فرشته از گیوم موسو(معمایی/عاشقانه) ۳)الکس از پی یر لومتر(جنایی) ۴)نجواهایی از گذشته از چارلی دانلیا(معمایی) ۵)گناه از جودیت گولد(عاشقانه/معمایی/خیلی جذاب) ۶)پژواک کتابهای قدیمی از باربارا دیویس(خیلی جذاب و حال خوب کن) ۷)زندگی کوتاه است(عاشقانه/طنز و حال خوب کن) ۸)تنها خواهم رفت از مری هیگینز کلارک(جنایی/معمایی) ۹)یک زن از اما هورن بی ترجمه خانم معصومی(یک رمان قرن نوزدهمی شبیه آثار دیکنز) ۱۰)پرونده هری کبر از ژوئل دیکر(جنایی/عاشقانه)؛ سریالش هم بی نظیره. ۱۱)آرزوهای یک زن از سیدنی شلدون(سالها پیش خواندم ولی عالی است. همه کتابهای سیدنی شلدون جذاب هستند.) و معرفی صدها کتاب جذاب دیگر از یک خوره کتاب😊
آنای عزیز خیلی ممنونم که وقت گذاشتی و این لیست شگفت انگیز رو تهیه کردی؛ کلی ذوق کردم کتابهای جدید پیدا کردم برای مطالعه. البته من هم از این لیست، پنج عنوان رو خوندم و هر کدوم فیلم داشته دیدم. همه شان واقعا جذاب بودند. حتما عناوینی که مطالعه نکردم را در اسرع وقت تهیه میکنم و میخوانم. خوشحال میشم دوباره بعد از یک مدت برگردیم و کتابهای بیشتری رو به همدیگه و دوستان عزیز معرفی کنیم.🙏درسته که کتاب هم مثل فیلم سلیقه ای است ولی تصور میکنم با توجه به گرانی سرسام آور کتاب این کار ما خیلی به درد دوستان دیگر هم بخورد تا بتوانند آسوده خاطرتر کتاب مورد نظرشان را پیدا کنند.😊
با اینکه رمانهای زیادی با موضوع خشونت علیه زنان در تیمارستانهای دهه ۱۹۲۰ خوانده ام ولی این کتاب اثری متفاوت بود و بنده از مطالعه آن بسیار لذت بردم و در انتها به شدت احساساتی شدم. بعد از مطالعه این رمان جذاب، تأثیر گذار و هیجان انگیز به شما پیشنهاد میکنم فیلم «Escaping The Madhouse: The Nellie Bly Story» را تماشا کنید که بر اساس داستان واقعی یک زن آمریکایی به اسم«نلی بلای» میباشد که در قرن نوزدهم روزنامه نگار، مخترع و نویسنده ای مشهور بود.
خیلی خیلی از شما دوست عزیز ممنونم بابت معرفیهای خوبتون :) کتابها رو حتما تهیه میکنم و میخونم ، فیلم رو هم قطعا خواهم دید
بانوی عزیز کاملا درست فرمودید واقعا سلیقههای نزدیک بهم داریم از یازده کتابی که معرفی کرده بودین شیش مورد رو خوندم و قطعا بقیه رو هم با توجه به سلیقه خوبی که دارین تهیه میکنم اما بریم سراغ لیست من : ۱. کتاب دزد ( راوی داستان مرگ هست و کتاب دربارهی آلمان دوران نازی هاست ) ۲. و بعد از گیوم موسو ( اگه کارای موسو رو دوست دارین از این غافل نشید خیلی زیباست ) ۳. راز فال ورق از یاستین گوردر ( یه رمان فلسفی خیلی عمیق و جالب ) ۴. توقف در مرگ از ژوزه ساراماگو ( داستان درباره سرزمینی هست که به صورت ناگهانی دیگه هیچ مرگی در اون رخ نمیده بی نظیره ) ۵. زن در آینه از اریک امانوئل اشمیت ( داستان سه زن در سه دوره زمانی متفاوت داستان مفهومی و زیبایی داره ) ۶. سه شنبهها با موری ( فیلمش هم هست و بهتون قول میدم نمیتونین باهاش گریه نکنین !) ۷. روزی که زندگی کردن آموختم از لوران گونل ( یه رمان حال خوب کن ) ۸. هنوز آلیس از لیزا جنوا ( فیلمش هم ساخته شده در یک کلام عالیه ) ۹. تازه وارد از کیگو هیگاشینو ( یه جنایی ژاپنی به شدت قوی ، کل کارای این نویسنده بی نظیره ) ۱۰.قصر آبی از لوسی مونتگومری ( یه عاشقانه کلاسیک حال خوب کن ) امیدوارم تونسته باشم کتابای خوبی بهتون معرفی کنم و از خوندن تک تکشون لذت ببرید
خیلی ممنون بانوی عزیز ، و حتما با شما خیلی موافقم که هر چند وقت بهم کتابهای خوب معرفی کنیم و دیگران رو هم در این لذت شریک کنیم
یکی از قشنگگگترین کتابایی بود که خوندم خیلییی داستان قشنگی داره داستانی که مجذوبش میشین وحتما پیشنهاد میکنم