1. خانه
  2. /
  3. کتاب آنچه از او به جا ماند

کتاب آنچه از او به جا ماند

3.9 از 5 رأی

کتاب آنچه از او به جا ماند

What She Left Behind
٪15
92000
78200
معرفی کتاب آنچه از او به جا ماند
کتاب «آنچه از او به جا ماند» نوشته‌ی الن ماری وایزمن، یک رمان درام و تاریخی است که به موضوعاتی چون سلامت روان، مشکلات خانوادگی و آثار درمان‌های نادرست در آسایشگاه‌های روانی می‌پردازد. این کتاب با روایتی از دو شخصیت اصلی در دو دوره زمانی متفاوت، داستانی پر از کشمکش‌های داخلی و اجتماعی را روایت می‌کند که به طور عمیق بر تجربه‌های انسان‌ها تأثیر می‌گذارد. وایزمن در این اثر از قدرت زنان در برابر شرایط ناعادلانه و از دست رفتن آزادی‌های فردی در دوره‌های مختلف سخن می‌گوید.
کتاب در دو خط زمانی موازی روایت می‌شود: در دوره‌ی حال، شخصیت اصلی داستان ایزی استون دختری هفده ساله است که پس از مرگ مادرش و به زندان افتادن پدرش، در خانه‌ای پرستاری زندگی می‌کند. ایزی در پروژه‌ای تحقیقاتی در یک آسایشگاه روانی متروکه که قبلا محلی برای بستری بیماران روانی بوده، مشغول به کار می‌شود. در این پروژه او به طور تصادفی با نامه‌ها و یادداشت‌های قدیمی مواجه می‌شود که به گذشته‌ای تاریک و پر از رازهای خانوادگی اشاره دارند. از سوی دیگر در دوره‌ی گذشته، داستان از زبان کلارا کارترایت روایت می‌شود، دختری از خانواده‌ای مرفه در دهه‌ی ۱۹۲۰ که به دلیل مخالفت با ازدواج اجباری و عشق به یک مرد از طبقه پایین، توسط پدرش به یک آسایشگاه روانی فرستاده می‌شود. در آن زمان بسیاری از زنان به بهانه‌های واهی روانه‌ی این مراکز می‌شدند و کلارا نیز یکی از این قربانیان است.
در خلال این داستان‌ها وایزمن به بررسی مشکلات روانی در دوران گذشته و نحوه برخورد جامعه با زنان و بیماران روانی می‌پردازد. آسایشگاه‌های روانی آن زمان، مکان‌هایی ترسناک و غیرانسانی بودند که در آن بیماران نه تنها از حقوق اولیه خود محروم می‌شدند، بلکه تحت درمان‌های غیرمجاز و وحشیانه قرار می‌گرفتند. این داستان‌ها به‌طور موازی به شخصیت‌های ایزی و کلارا کمک می‌کنند تا با گذشته‌های پیچیده و مشکلات خود روبرو شوند. ایزی با کشف حقیقت درباره‌ی مادرش و دنیای نهفته در چمدان‌های قدیمی، به درک عمیق‌تری از خود و خانواده‌اش می‌رسد.
این رمان به شدت بر اهمیت مبارزه با انگ‌های اجتماعی و به چالش کشیدن ساختارهای ناعادلانه تأکید دارد. کلارا نشان می‌دهد که چگونه یک زن می‌تواند با تمام سختی‌ها و بی‌عدالتی‌ها، برای حفظ حرمت و هویت خود مبارزه کند، در حالی که ایزی نیز تلاش می‌کند تا از سایه‌ی گذشته فراتر رود و راهی برای آشتی با تاریخ خانوادگی‌اش پیدا کند.
«آنچه از او به جا ماند» رمانی است که با ترکیب داستان‌های تاریخی و درام خانوادگی، تأثیر عمیقی بر خواننده می‌گذارد. این کتاب نه تنها تاریخ آسایشگاه‌های روانی را به تصویر می‌کشد، بلکه به چگونگی اثرگذاری تروما و تجربه‌های دردناک بر افراد و روابط انسانی می‌پردازد. از آنجا که این داستان شامل مسائل پیچیده‌ای چون مشکلات روانی، حقوق زنان و تلاش برای یافتن حقیقت است، می‌تواند برای علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی و روان‌شناختی جذاب باشد.
درباره الن ماری وایزمن
درباره الن ماری وایزمن
الن ماری وایزمن (متولد: Three Mile Bay، نیویورک، ایالات متحده) نویسنده پرفروشی است که رمان هایش به هفده زبان ترجمه شده است. اولین رمان او، درخت آلو، توسط Bookbub به عنوان یکی از سیزده کتاب برای خواندن نامگذاری شد و آنچه که او پشت سر گذاشت، در بهترین کتاب های تابستان 2015 هافینگتون پست قرار گرفت.
نظر کاربران در مورد "کتاب آنچه از او به جا ماند"
3 نظر تا این لحظه ثبت شده است

ترجمه که خوب بود فقط ۱۵ صفحه از کتاب بد چاپ شده بود و خوانا نبود اصلا اما بریم سراغ داستان : به شدت دردناک و زیبا بود .داستان درباره دختری هست که مادرش به جرم قتل پدر توی زندانه و این دختر الان فرزند خوانده یه خانواده خوب شده ، این خانواده توی یه موزه مشغول به کارن و قراره برن یه تیمارستان قدیمی و معروف که لوازم به جا مونده از بیماران رو دریافت کنن و داستان زندگیشون رو زنده نگه دارن از بین تمام بیماران ما با کلارا و داستان زندگیش همراه میشیم . اسپویل : دلم واقعا برای کلارا و برونو به درد اومد اینکه اون زمان واقعا بعضی خانواده‌ها اینکار رو میکردن برام غیر قابل هضمه و بعنوان خواننده حالم از پدر مادر کلارا بهم خورد از بی تفاوتی کارکنان و آدمایی که اونجا بودن ، کاش میشد باهم فرار میکردن. اما همیشه جوری که ما میخوایم تموم نمیشه مگه نه ؟ :) بی تفاوتی آدما گاهی می‌تونه خیلی ترسناک باشه

1405/02/16 | توسطآنا رمضانی
2
| |
پاسخ ها

آنای عزیز درست گفتی، همیشه هم قرار نیست یک پایان سیندرلایی در انتظارمان باشد. 🥺اگر به این سبک کتاب علاقه داری، پیشنهاد می‌کنم کتاب «نامه» نوشته «کاترین هیوز» را بخوانی؛ خلاصه ای که درباره کتاب «نامه» در سایت است را بهت توصیه می‌کنم نخوانی چون کل داستان اسپویل می‌شود و جذابیتش را از دست می‌دهد. در ضمن کتاب «پیش از آنکه مال شما باشیم» ترجمه شیرین احمدی نشر علمی هم بسیار خواندنی است. سراغ ترجمه‌های دیگر این کتاب اصلا نرو که نصفه نیمه و نامفهوم هستند. تماشای فیلم Escaping the madhouse رو هم باز هم پیشنهاد می‌دهم چون داستانش واقعی است و با تماشای آن متوجه می‌شوی که چنین مکان‌های ترسناکی سال‌ها قبل واقعا وجود داشته اند و چنین داستان هایی افسانه نیستند.😔

1405/02/17|توسطبانوی عشق کتاب
1
|

آنای عزیز تصور میکنم سلیقه‌های خوره‌های کتابی مثل ما😊 برای انتخاب کتاب به هم نزدیک باشد. من یک لیست ده تایی از رمان هایی که این اواخر خواندم و از آنها لذت بردم برای معرفی به شما و دوستان دیگر تهیه میکنم، ممنون می‌شوم شما هم (اگر زحمتی نیست) یک لیست ده تایی از کتاب هایی که این اواخر یا در گذشته مطالعه کردید و از آنها لذت بردید برای من و دوستان دیگر تهیه بفرمایید.🙏

1405/02/19|توسطبانوی عشق کتاب
1
|

۱)فردا از گیوم موسو(معمایی/عاشقانه) ۲)آوای فرشته از گیوم موسو(معمایی/عاشقانه) ۳)الکس از پی یر لومتر(جنایی) ۴)نجواهایی از گذشته از چارلی دانلیا(معمایی) ۵)گناه از جودیت گولد(عاشقانه/معمایی/خیلی جذاب) ۶)پژواک کتاب‌های قدیمی از باربارا دیویس(خیلی جذاب و حال خوب کن) ۷)زندگی کوتاه است(عاشقانه/طنز و حال خوب کن) ۸)تنها خواهم رفت از مری هیگینز کلارک(جنایی/معمایی) ۹)یک زن از اما هورن بی ترجمه خانم معصومی(یک رمان قرن نوزدهمی شبیه آثار دیکنز) ۱۰)پرونده هری کبر از ژوئل دیکر(جنایی/عاشقانه)؛ سریالش هم بی نظیره. ۱۱)آرزوهای یک زن از سیدنی شلدون(سال‌ها پیش خواندم ولی عالی است. همه کتاب‌های سیدنی شلدون جذاب هستند.) و معرفی صدها کتاب جذاب دیگر از یک خوره کتاب😊

1405/02/19|توسطبانوی عشق کتاب
1
|

آنای عزیز خیلی ممنونم که وقت گذاشتی و این لیست شگفت انگیز رو تهیه کردی؛ کلی ذوق کردم کتاب‌های جدید پیدا کردم برای مطالعه. البته من هم از این لیست، پنج عنوان رو خوندم و هر کدوم فیلم داشته دیدم. همه شان واقعا جذاب بودند. حتما عناوینی که مطالعه نکردم را در اسرع وقت تهیه میکنم و می‌خوانم. خوشحال میشم دوباره بعد از یک مدت برگردیم و کتاب‌های بیشتری رو به همدیگه و دوستان عزیز معرفی کنیم.🙏درسته که کتاب هم مثل فیلم سلیقه ای است ولی تصور میکنم با توجه به گرانی سرسام آور کتاب این کار ما خیلی به درد دوستان دیگر هم بخورد تا بتوانند آسوده خاطرتر کتاب مورد نظرشان را پیدا کنند.😊

1405/02/21|توسطبانوی عشق کتاب
1
|

با اینکه رمان‌های زیادی با موضوع خشونت علیه زنان در تیمارستان‌های دهه ۱۹۲۰ خوانده ام ولی این کتاب اثری متفاوت بود و بنده از مطالعه آن بسیار لذت بردم و در انتها به شدت احساساتی شدم. بعد از مطالعه این رمان جذاب، تأثیر گذار و هیجان انگیز به شما پیشنهاد میکنم فیلم «Escaping The Madhouse: The Nellie Bly Story» را تماشا کنید که بر اساس داستان واقعی یک زن آمریکایی به اسم«نلی بلای» می‌باشد که در قرن نوزدهم روزنامه نگار، مخترع و نویسنده ای مشهور بود.

1405/02/14 | توسطبانوی عشق کتاب
1
| |
پاسخ ها

خیلی خیلی از شما دوست عزیز ممنونم بابت معرفی‌های خوبتون :) کتاب‌ها رو حتما تهیه میکنم و میخونم ، فیلم رو هم قطعا خواهم دید

1405/02/18|توسطآنا رمضانی
1
|

بانوی عزیز کاملا درست فرمودید واقعا سلیقه‌های نزدیک بهم داریم از یازده کتابی که معرفی کرده بودین شیش مورد رو خوندم و قطعا بقیه رو هم با توجه به سلیقه خوبی که دارین تهیه میکنم اما بریم سراغ لیست من : ۱. کتاب دزد ( راوی داستان مرگ هست و کتاب درباره‌ی آلمان دوران نازی هاست ) ۲. و بعد از گیوم موسو ( اگه کارای موسو رو دوست دارین از این غافل نشید خیلی زیباست ) ۳. راز فال ورق از یاستین گوردر ( یه رمان فلسفی خیلی عمیق و جالب ) ۴. توقف در مرگ از ژوزه ساراماگو ( داستان درباره سرزمینی هست که به صورت ناگهانی دیگه هیچ مرگی در اون رخ نمیده بی نظیره ) ۵. زن در آینه از اریک امانوئل اشمیت ( داستان سه زن در سه دوره زمانی متفاوت داستان مفهومی و زیبایی داره ) ۶. سه شنبه‌ها با موری ( فیلمش هم هست و بهتون قول میدم نمیتونین باهاش گریه نکنین !) ۷. روزی که زندگی کردن آموختم از لوران گونل ( یه رمان حال خوب کن ) ۸. هنوز آلیس از لیزا جنوا ( فیلمش هم ساخته شده در یک کلام عالیه ) ۹. تازه وارد از کیگو هیگاشینو ( یه جنایی ژاپنی به شدت قوی ، کل کارای این نویسنده بی نظیره ) ۱۰.قصر آبی از لوسی مونتگومری ( یه عاشقانه کلاسیک حال خوب کن ) امیدوارم تونسته باشم کتابای خوبی بهتون معرفی کنم و از خوندن تک تکشون لذت ببرید

1405/02/20|توسطآنا رمضانی
1
|

خیلی ممنون بانوی عزیز ، و حتما با شما خیلی موافقم که هر چند وقت بهم کتاب‌های خوب معرفی کنیم و دیگران رو هم در این لذت شریک کنیم

1405/02/25|توسطآنا رمضانی
1
|

یکی از قشنگگگ‌ترین کتابایی بود که خوندم خیلییی داستان قشنگی داره داستانی که مجذوبش میشین وحتما پیشنهاد میکنم

1404/12/10 | توسطزهرا یوحنایی
1
| |