کتاب گروه درمانی راه حل محور

Solution-Focused Groupwork
از مجموعه درمان های کوتاه مدت
  • 15 % تخفیف
    70,000 | 59,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: اسبار اسبار
    نویسنده:
کد کتاب : 89723
مترجم :
شابک : 978-6229649060
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 281
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2001
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب گروه درمانی راه حل محور اثر جان شری

کتابی مناسب برای روان درمانگران که از طریق آموزش گام به گام و تشریح مقدمات رویکرد راه حل محور و تمامی مراحل فرایند درمان، متخصصان را در تشکیل گروه درمانی سازنده، مثبت و راه حل محور و معالجه ی کوتاه مدت افراد کمک می کند؛ همچنین با ارائه ی تمرین های خلاقانه، راهنماهای کاربردی و الگویی جدید برای نظارت، مفاهیم، کارکردها و فنون گروه درمانی را توسعه می دهد.
الگوی راه حل محور شیوه ی درمانی خاص و متفاوتی است که بر روی زمان حال و آینده تمرکز دارد و “مراجع”، خود به نوعی “متخصص” در نظر گرفته می شود.

کتاب گروه درمانی راه حل محور

جان شری
جان شری مددکار اجتماعی در بخش روانپزشکی کودک و خانواده در بیمارستانی در دوبلین است. او همچنین نویسنده ی چندین کتاب است.
قسمت هایی از کتاب گروه درمانی راه حل محور (لذت متن)
غالبا چنین می پندارند که انگیزه چیزی ثابت و ذاتی درون مراجع است. بسیاری از متخصصان برچسب هایی چون «بی انگیزه» یا «بی میل به تغییر» را به مراجعان می زنند، بدون اینکه مشخص کنند دقیقا در قبال چه چیزی بی انگیزه اند و یا چرا میلی به تغییر کردن ندارند. مشکل این برچسب های کلی این است که تبدیل به پیش گویی های خودکام بخش می شوند، انتظاری منفی را ایجاد می کنند و راجع به راه حل های احتمالی چیزی به ما نمی گویند. آن ها درباره این که مراجع انگیزه چه کاری را دارد و مایل به ایجاد چه تغییری در زندگی اش است، اطلاعات ناچیزی به ما می دهند. همچنین نمی گویند که متخصص به چه شیوه هایی می تواند بافت انگیزشی بیشتری را ایجاد کند. تمام چیزی که می گویند این است که در این مورد خاص، مداخله حرفه ای غیرموثر و ناکارآمد بوده است. در رویکرد راه حل محور، تمرکز ما روی امکانات مثبت و درک چیزهایی است که برای مراجع کارگر می افتد؛ یعنی حتی شاید فعالیت هایی را انجام دهیم که در تضاد آشکار با برچسب های گزارش شده «بی انگیزه» و «بی میل به تغییر» است.