کتاب فونتامارا

Fontamara
کد کتاب : 109301
مترجم :
شابک : 978-6222673673
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 216
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

فونتامارا
Fontamara
کد کتاب : 9462
مترجم :
شابک : 978-9640013670
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

فونتامارا
Fontamara
کد کتاب : 55387
مترجم :
شابک : 978-6001214875
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1933
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فونتامارا اثر اینیاتسیو سیلونه

فونتامارا رمانی از نویسنده ی ایتالیایی اینیاتسیو سیلونه است که در زمان پناهندگی اش از پلیس فاشیست در داووس سوئیس در سال 1933 نوشته شده است.
این رمان که اولین رمان سیلونه است و مشهورترین اثر وی محسوب می شود. با استقبال جهانی روبرو شد و بیش از یک میلیون و نیم نسخه به بیست و هفت زبان فروخت.
فونتامارا یک روستای کوچک و خیالی در مارسیکا در منطقه آبروزو است. مردم فونتامارا فقیر هستند و روستا آنقدر دور است که شهروندان از وقایع عمده اجتماعی مانند ظهور فاشیسم بی اطلاع هستند. یک شکاف عظیم بین دهقانان که اهالی فونتامارا هستند و کسانی که در شهر زندگی می کنند وجود دارد. آنها برای زنده ماندن روی زمین کار می کنند ، به عنوان ابزاری برای پیشرفت اقتصادی به مهاجرت روی می آورد و از وقایع خارج از شهر خود بی اطلاع هستند. آنها از بقیه ایتالیا جدا شده اند و از مدرنیته و فناوری جدید هیچ ندارند و مدام مورد سواستفاده قرار می گیرند.
سیلونه در کتاب فونتامارا رنجهای دهقانانی را توصیف می کند که هنوز تحت فئودالیسم زندگی می کنند و تحت رژیم جدید فاشیستی موسولینی بار سختی بیشتری می کشند. داستان آن با شوخ طبعی و تعلیق بیان شده است و به مضامینی چون سیاست و دین ، انقلاب و عرفان می پردازد. تلاش های مردم برای رهایی از چنگال این حکومت فاشیستی بسیار زیبا و خواندنی به تصویر کشیده شده است.
فونتامارا توسط منوچهر آتشی ترجمه شده و انتشارات علمی فرهنگی آن را منتشر کرده است.

کتاب فونتامارا

اینیاتسیو سیلونه
سیلونه دوران کودکی را با فقر و تنگدستی گذراند و در زمین‌لرزه سال ۱۹۱۵ ایتالیا پدر و مادر و پنج برادر خود را از دست داد. در ۱۹۲۱ به حزب کمونیست ایتالیا پیوست و با دستگاه فاشیستی موسولینی به مبارزه پرداخت. در ۱۹۲۷ سفری به شوروی کرد و پس از بازگشت از آن سفر مانند همکاران دیگر خود آندره ژید و آرتور کوستلر و غیره راه مستقلی در پیش گرفت، چنان‌که در ۱۹۳۰ از حزب کمونیست استعفا داد. وی به علت فعالیتهای سیاسی ناگزیر شد در ۱۹۳۰ به سویس بگریزد و شاهکارهای خود مانند «نان و شراب» و &l...
قسمت هایی از کتاب فونتامارا (لذت متن)
حوادث شگفتی که می خواهم بازگو کنم تابستان گذشته در «فونتامارا» به وقوع پیوست. من این نام را به دهکده قدیمی و گمنام کشاورزانی فقیر داده ام که نزدیک مارسیکا در شمال ناحیه ای موسوم به «دریاچه فوچینو»، در دره ای در فاصله میان سلسله کوه ها و تپه ها واقع شده است. من بعدا، دریافتم که این اسم، گاهی، با جزئی تغییرات، به شهرهای دیگر جنوب ایتالیا اطلاق می شود. موضوع مهم تر این که رویدادهای عجیبی که چنان صادقانه در این کتاب به ثبت رسیده، در چندین جا، البته به وجوه مختلف و در زمان های گوناگون، به وقوع پیوسته است.

علی هذا، همه کشاورزان فقیر پر تمام کشورها به هم شبیه اند. أنها مردانی هستند که زمین را بارور می کنند و از مشقت گرسنگی عذاب می کنند. همان هایی هستند که با نام های فلاح، پیله ورا، مزدور، موژیک و کافونی معروفند. آنها در سراسر جهان، ملیت و نژاد خاص خود را تشکیل میدهند و کلیسای خاص خود را می سازند. حتی اگر دوتای آنها هم به هم شباهت نداشته باشند.