کتاب ماشین مرا بران

Drive My Car
کد کتاب : 95664
مترجم :
شابک : 978-2001025602
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 121
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2022
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب ماشین مرا بران اثر هاروکی موراکامی

در این داستان کوتاه از مجموعه پرفروش موراکامی، مردان بدون زنان، یک بازیگر بیوه، زن بیست ساله ای را به عنوان راننده خود استخدام می کند. علیرغم ذات محتاطانه‌اش، بازیگر در حضور پایدار او آرامش پیدا می‌کند و دوستی شکوفا می‌شود که آنها به آرامی گذشته خود را آشکار می‌کنند. کتاب «ماشین مرا بران» با ظرافت و دقت ساخته شده است، یک کاوش مراقبه در مورد نیاز به ارتباط انسانی و میل ذاتی ما برای درک شدن است - حتی زمانی که انتظارش را نداریم.
هاروکی موراکامی نویسنده ژاپنی است. رمان‌ها، مقاله‌ها و داستان‌های کوتاه او با ترجمه‌ی آثارش به 50 زبان و فروش میلیون‌ها نسخه در خارج از ژاپن، پرفروش‌ترین در ژاپن و در سطح بین‌المللی بوده‌اند. او جوایز متعددی را برای آثارش دریافت کرده است، از جمله جایزه گونزو برای نویسندگان جدید، جایزه جهانی فانتزی، جایزه بین المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزه فرانتس کافکا و جایزه اورشلیم.
او که در کوبه بزرگ شد و قبل از رفتن به توکیو برای حضور در دانشگاه واسدا، اولین رمان خود را به آواز باد بشنو (1979) پس از هفت سال کار به عنوان صاحب یک بار کوچک جاز منتشر کرد. آثار او شامل ژانرهایی از جمله علمی تخیلی، فانتزی و جنایی تخیلی است و به دلیل استفاده از عناصر رئالیستی جادویی شناخته شده است.

کتاب ماشین مرا بران

هاروکی موراکامی
هاروکی موراکامی در ۱۲ ژانویه ۱۹۴۹ در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. در سال ۱۹۶۸ به دانشگاه هنرهای نمایشی واسدا رفت. در سال ۱۹۷۱ با همسرش یوکو ازدواج کرد و به گفته ی خودش در آوریل سال ۱۹۷۸ در هنگام تماشای یک مسابقه ی بیسبال، ایده ی اولین کتاب اش، به آواز باد گوش بسپار به ذهنش رسید. در سال ۱۹۷۹ این رمان منتشر شد و در همان سال جایزه ی نویسنده ی جدید گونزو را دریافت کرد. در سال ۱۹۸۰ رمان پینبال (اولین قسمت از سه گانه ی موش صحرایی) را منتشر کرد. در سال ۱۹۸۱ بار جازش را فروخت و نویسندگی را پیشه ی حرفه ای ...