کتاب یک تابستان با مونتنی

A Summer with Montaigne(Un été avec Montaigne)
کد کتاب : 97224
مترجم : محمدنقی گرمه ای
شابک : 978-6222673161
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 135
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب یک تابستان با مونتنی اثر آنتوان کومپنیون

وقتی فیلیپ وال از من خواست که در طول تابستان، چند دقیقه در هر روز هفته، درباره آزمایشات روی فرانسه صحبت کنم، این ایده برایم بسیار عجیب به نظر می رسید و چالش آنقدر خطرناک بود که جرأت صحبت کردن را نداشتم. اولا، تقلیل مونتن به گزیده‌هایی کاملا مغایر با همه چیزهایی بود که آموخته بودم، با تصورات رایج در دوران دانشجویی. در آن زمان، ما اخلاق سنتی برگرفته از مقالات را در قالب جملات تقبیح کردیم و از بازگشت به متن در پیچیدگی و تناقضاتش دفاع کردیم. هرکسی که جرأت می کرد مونتن را تکه تکه کند و به او خدمت کند، بلافاصله مورد تمسخر قرار می گرفت، به عنوان یک انسان منفور رفتار می شد، محکوم به زباله های تاریخ مانند آواتار پیر شارون، نویسنده رساله ای در باب حکمت می شد که برگرفته از اصول وام گرفته شده است مقالات . بازگشت به چنین ممنوعیتی یا یافتن راهی برای دور زدن آن، تحریک وسوسه انگیز بود. سپس، با انتخاب حدود چهل قطعه از چند سطر به منظور اظهار نظر مختصر در مورد آنها، تا هم عمق تاریخی و هم دامنه فعلی آنها را نشان دهد، این چالش غیرقابل دفاع به نظر می رسید. آیا صفحات باید به طور تصادفی انتخاب شوند، مانند سنت آگوستین که کتاب مقدس را باز می کند؟ دعا برای دست بی گناه که به آنها اشاره کند؟ یا در میان مضامین اصلی کار تاخت و تاز کنید؟

کتاب یک تابستان با مونتنی

آنتوان کومپنیون
Antoine Compagnon (متولد 20 ژوئیه 1950 در بروکسل، بلژیک) استاد ادبیات فرانسه در کالج دو فرانس، پاریس (2006)، و بلانش دبلیو ناپف، استاد ادبیات فرانسوی و تطبیقی در دانشگاه کلمبیا، شهر نیویورک (1985) است.
دسته بندی های کتاب یک تابستان با مونتنی
قسمت هایی از کتاب یک تابستان با مونتنی (لذت متن)
با در نظر گرفتن اینکه مونتنی خود را مطابق میلش مانند انسانی درستکار یا فردی بیکار و گوشه گیر در املاکش به تصویر کشیدهکه به کتاب فروشی اش پناه برده، خواننده فراموش‏ می کند که او در دوران خود نیز مردی صاحب‏منصب و متعهد بوده و مسئولیت‏ های مهم سیاسی‏ را در طول سده ای پرآشوب در تاریخ فرانسه بر عهده داشته است. بنابراین او نقش مذاکره کننده بین کاتولیک ها و پروتستان‏ ها، بین هانری سوم و هانری دو‏ ناوار، مشهور به هانری چهارم را انجام داده است. او درس زیر را از این موضوع بر‏می گیرد:«بین شاهزادگان فرانسه کمترین چیزی که‏ می توانستم درباره اش مذاکره کنم، تقسیمات و زیر‏مجموعه‏ هایی بود که اکنون بین ما جدایی انداخته است؛ به‏طرز عجیبی از این موضوع اجتناب‏ می کردم، مبادا عقیده شان نسبت به من عوض شود یا در صداقت من تردید کنند. افراد تاجر وابستگان بسیار، پیچیده‏‏ ترین روش ها و بیشترین امکانات در دسترس را برای تغییر در وضعیت خویش به کار‏ می گیرند. اما من خود را با سنجیده‏‏ ترین نظرات در قالب شخصی ام ارائه‏ می کنم. مایل نیستم همچون مذاکره کننده ای دل‏رحم و تازه کار، در کارها کوتاهی کنم؛ بااین‏حال تاکنون، تعداد کمی از آنها این شانس را داشته اند به‏راستی بخت و اقبال مهم‏‏ ترین بخش زندگی است _ که با تردید کمتر، سود بیشتر، و جوّی صمیمانه‏‏ تر به پیش روند. من روشی بدون محدودیت، آسان و معتبر برای جایگزینی روش های اشاره شده در اولین برخوردها دارم و آن‏ بی‏ریایی و حقیقت ناب است که در هر دورانی، کماکان موقعیت و جایگاه خود را حفظ کرده است» (جلد سوم، فصل اول، صفحه‏ های 1234- 1235).