کتاب مشاهیر مرگ : بچه کشی

Panic (Bloodlands collection)
کد کتاب : 99713
مترجم :
شابک : ‫‭978-6227543490‬‬
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : ‏‫70
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2018
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب مشاهیر مرگ : بچه کشی اثر هارولد شکتر

سری کتاب‌های جنایی «مشاهیر مرگ»، پرونده‌های قتل را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌دهد. هارولد شکتر، نویسنده‌ی این مجموعه، با دست‌مایه قراردادن پدیده‌ی قتل و جنایت به زمینه‌های مختلف آن اشاره می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود این کتاب‌ها بسیار فراتر از یک گزارش خبری باشند.
«بچه‌ کشی» عنوان یکی از شش جلد کتاب «مشاهیر مرگ» است که به پرونده‌ی قتل کودکان اختصاص دارد. در این اثر گزارش‌های مختلف به قلم پرکشش و دلهره‌آور شکتر نوشته‌شده که مربوط به قتل‌های معروف در سال 1937 امریکا است.
در این سال کابوس قتل و تجاوز بر سر مردم سایه زده بود و موجی از نگرانی مردم را درگیر کرده بود. در یکی از گزارش‌ها شکتر عنوان می‌کند مردی حدودا ۳۱ساله در یک روز معمولی دخترهای خردسال خود را به گردش می‌برد و پس از برگشت به خانه آنها را به گلوله می‌بندد. پلیس در بررسی از خانه‌ی این مرد کشف می‌کند که او چند روز گذشته خبرهای مختلفی از تجاوز و قتل کودکان را در روزنامه خوانده است. این گزارش تنها یکی از گزارش‌های مشابهی است که در آن زمان منتشر شده بود. اما علت این تجاوزها و جنایت‌ها موضوع مهمی است که نویسنده آن را بسط می دهد.
شکتر در ادامه گزارش‌هایی ارائه می‌کند که نشان می‌دهند تعداد تجاوز و قتل‌های آن سال‌ها نسبت به قبل چندان هم افزایش چشمگیری نداشته است. در ادامه او این کابوس را تجسم اضطراب و تنش‌های شدید مردمی می‌داند که با رکود اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کردند و این هراس اجتماعی به شکل هیولایی از تجاوز و قتل در ذهن آنها تجسم‌یافته بود.
پرونده‌ها و گزارش‌های مختلفی که در این مورد در کتاب «بچه‌ کشی» عنوان گردیده‌اند و زوایای مختلفی از تأثیر این پدیده‌ی اجتماعی را بر زندگی افراد و مخصوصا کودکان نشان می‌دهد.
دکتر هارولد شکتر استاد ممتاز دانشگاه نیویورک است که به‌صورت تخصصی در‌مورد تاریخ امریکا و موضوع اسطوره مطالعه و پژوهش می‌کند. مجموعه‌ی «مشاهیر مرگ» بررسی انواع قتل‌ها با دلایل مختلف در کشور امریکا است که می‌تواند دیدی کلی همراه با روایتی سریع و پرکشش از این موضوع را در اختیار مخاطب قرار دهد.

کتاب مشاهیر مرگ : بچه کشی

هارولد شکتر
هارولد شکتر، نویسنده‌یس مشهور داستان‌های جنایی و از اساتید نویسندگی خلاق، متولد 1948 است.