براین مگی

براین مگی

برایان مگی علاوه بر نویسندگی، برای مصاحبه‌های حرفه‌ای خود با فلاسفه بزرگ دهه 70 و 80 میلادی نیز شهره است. مصاحبه‌های مگی که به تهیه کنندگی شبکه بی‌بی‌سی بوده در دهه 70 و 80 میلادی مورد استقبال بینندگان این شبکه تلویزیونی قرار می‌گرفته است. «فلاسفه بزرگ» و «مردان اندیشه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب او در این دو دهه بوده است.

"مردان اندیشه" عنوان یک مجموعه 15 قسمتی در سال 1978 میلادی بود که مگی در آن با فیلسوفان معاصر مصاحبه می‌کرده است.  او در گفتگوی خود با صاحب‌نظران فلسفه تلاش می‌کرد موضوعات پیچده فلسفی و نقطه نظرات انتراعی فیلسوفان عصر خود را به زبانی ساده و قابل فهم برای عامه مردم بازگو کند. مگی در مجموعه برنامه‌های خود با چهره‌های شناخته شده همچون هربرت مارکوزه، نوام چامسکی، کارل پوپر، هوبرت دریفوس، پیتر آلبرت دیوید سینگر (استاد دانشگاه پرینستون)، مارتا نوسبوم (فیلسوف آمریکایی) مصاحبه کرده است.
حدود ده سال پس از مجموعه «مردان اندیشه» یعنی سال 1987 او در یک مجموعه تلویزیونی دیگر با عنوان «فلاسفه بزرگ» تاریخ فلسفه را از افلاطون تا ویتگنشتاین بازگو می‌کرد. او این مجموعه را نیز به صورت مکتوب منتشر کرد که توسط عزت الله فولادوند با نامی مشابه برنامه منتشر گردید. این کتاب در بازار نشر با عنوان «فلاسفه بزرگ: آشنایی با فلسفه غرب» شناخته می‌شود.
برایان مگی متولد 1930 میلادی بود که در 26 ژوییه 2019 میلادی در سن 89 درگذشت.

کتاب های براین مگی

مردان اندیشه


فلسفه شوپنهاور


سرگذشت فلسفه


فلاسفه‏ بزرگ


مواجهه با مرگ


پرسش های اولین و آخرین


بیشتر بخوانید

چرا و چگونه فلسفه بخوانیم

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد