کتاب فلسفه نوین بریتانیا

Modern British philosophy
کد کتاب : 14198
مترجم :
شابک : 978-9646688513
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 320
سال انتشار شمسی : 1392
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب فلسفه نوین بریتانیا اثر براین مگی

«فلسفه نوین بریتانیا» که ابوالفضل رجبی آن را ترجمه کرده شامل گفت وگوهای برایان مگی با صاحب نظران فلسفه معاصر بریتانیایی است که در نهایت مجموعه‫ای نسبتا مفصل و جامع درباره فلسفه بریتانیایی در قرن بیستم ارائه می دهد. هرچند نویسنده خود در مقدمه به این مسأله اشاره کرده است که این کتاب صرفا مقدمه ای قابل توجه بر فلسفه معاصر بریتانیا است و نه شرحی جامع. در این کتاب علاوه بر مرور سیر تاریخی فلسفه در بریتانیا، به قهرمانان آن هم چون راسل، ویتگنشتاین، مور و اوستین پرداخته می شود، هم چنین پیوندهای این فلسفه با حوزه های همسایه یعنی دین، هنر، اخلاق و نظریه اجتماعی در نظر می آید. این کتاب دو مزیت دیگر نیز دارد: از یک سو فیلسوفانی هم چون استراوسون و رایل که در خارج از جهان انگلیسی زبان چندان شناخته شده نیستند، بررسی می شوند. از سوی دیگر همنشینی های فلسفه اخیر بریتانیا و اروپای قاره ای و نسبت این دو با یکدیگر نیز ارزیابی می شود.
کتاب از دوازده گفت وگو تشکیل شده است که 8 مصاحبه ی آن درباره نظریه‫ پردازان صاحب ‫نام سنت تحلیلی از جمله راسل، ویتگنشتاین، پوپر، مور، اوستین، آیر، استراسون و رایل و 4 مصاحبه دیگر درباره نسبت فلسفه با دین، هنر، اخلاق و نظریه اجتماعی است.

کتاب فلسفه نوین بریتانیا

براین مگی
برایان مگی علاوه بر نویسندگی، برای مصاحبه‌های حرفه‌ای خود با فلاسفه بزرگ دهه 70 و 80 میلادی نیز شهره است. مصاحبه‌های مگی که به تهیه کنندگی شبکه بی‌بی‌سی بوده در دهه 70 و 80 میلادی مورد استقبال بینندگان این شبکه تلویزیونی قرار می‌گرفته است. «فلاسفه بزرگ» و «مردان اندیشه» از جمله برنامه‌های پرمخاطب او در این دو دهه بوده است."مردان اندیشه" عنوان یک مجموعه 15 قسمتی در سال 1978 میلادی بود که مگی در آن با فیلسوفان معاصر مصاحبه می‌کرده ...
دسته بندی های کتاب فلسفه نوین بریتانیا