بیدگل

انتشارات بیدگل

کتاب های انتشارات بیدگل

شکسپیر: گفت وگوهایی با یان کات


فابیان


دیدن در تاریکی


سابرینا و کورینا


نوشتن برای صحنه


درس و یک نمایشنامه ی دیگر


بوته آزمایش


گردونه آتش


انقلاب را زیستن


اهمیت امر زیبا در زمانه ی ما


به سوی فروغ آزادی


شب به خیر غریبه


داستان های بلکین


بوطیقای سینما


فاصله ها


اتاقی برای مهمان


رسوس


زندگی خوب و بسنده


هم نوایی در پاییز


نرودا


نمایش خلاق


مغز اندرو


آن قدر سرد که برف ببارد


به یاد دار


باخ برای بچه ها


در باب شجاعت


لذت های ناممنوع


چیزهای کوچکی مثل اینها


سوگ


سرگذشت تنهایی


انجمن زیر شیروانی


شرم


خیاط


برای عشق به میهن


مرگ به وقت بهار


خشم در هارلم


حد و مرزهای هنر


جریان های پنهان خانوادگی


ایدئولوژی زیبایی شناسی


همه چیز درباره خانه


افسانه فردگرایی


چرا شد محو از یاد تو نامم


جهان مکتوب


خیابان کاتالین


شیوه فنی نمایشنامه خوانی


این آب آشامیدنی نیست!


جان های بیمار، ذهن های سرحال


جهان چگونه مدرن شد


الکترا


ما


حالا بی حساب شدیم


مأمورهای اعدام


آواز کافه غم بار


اتاق ورونیکا


عصیان


سایکوسیس 4:48


اولئانا


حسرت


غرب غم زده


ذهن ذن، ذهن آغازگر


صید ماهی بزرگ


نیلوفر و مرداب


سابرینا


سیر طولانی روز در شب


هکوب


سرازیر در کوه مورگن


سرمای گل زرد


تجربه و طبیعت


من ات به دنبال


پارادوکس سود


نابینایی


بانوی دریا(یی)


تک گویی های معاصر برای مردان


هراکلس


سال ها


شب های بی خوابی


یک انقلاب ذهنی


الفبای پدیدارشناسی


در کمال خونسردی


ویتسک / نظامیان


استانیسلاوسکی: یک مقدمه


سقف کلیسای جامع


ضرورت تئاتر


سفرنامه ی برزخ


آدمکش


اورستس


نظریه ی فیلم


آوازخوان طاس و صندلی ها


چشم اندازی از پل


پس از سقوط


امید


درخواست کار


خرده نسیان


براساس دوشس ملفی


هدا گابلر


زنان فوق العاده


فرزندان هراکلس


مرگ و میل


هرج و مرج محض


روز رهایی


شیرین نشاط


در جست وجوی یک پیوند


ابیگیل


چرخ


پنجاه نویسنده کلیدی عکاسی


هملت شعر بیکران


حرفه کارگردان


ازدواج های فیلیپس بورگ


قدرت زندگی


دوازده قطعه کوتاه


دون ژوان


نقادی نقد عقل محض


تراس/روال عادی


لورکا


ابلوموف


جزیره


زنان تروا


مرگ / خدا


شکار مرگ


مفیستو برای همیشه


سه کاربرد چاقو


زنان فنیقی


ساختار روان شناختی فاشیسم


بیداری


130 نکته درباب کارگردانی


تک گویی های مدرن برای زنان


شهادت یا یک کم آسایشی که داریم


حباب معلق


جن زدگان


عروسک خانه


تاریخ طبیعی زوال


مرگ فروشنده


باقی مانده های آشویتس


کرگدن


آنچه سینما هست


درباره ی عکاسی


این قرن


ژانرهای سینمایی


نخستین دموکراسی


مرغابی وحشی


این جهان گذرا


پرنده به پرنده


فعل


فهم برشت


لذت خیانت


دشمن مردم


گوریل پشمالو


زیر تیغ ستاره ی جبار


تک گویی های مدرن برای مردان


جوانی ها


عوارض جانبی


دیدن


در


عقل ساد


راهنمای عملی نمایشنامه نویسی


علیه تفسیر


مده آ


در انتظار گودو


جمجمه ای در کانه مارا


داستان لوسی گولت


ملخک


شاه می میرد


دومین بهار


در باب قتل


مرغ دریایی


فریای هفت جزیره


تاریخ های تئاتر


قرنها بگذشت


بدن تکه تکه شده


شناخت سینما


صبح روان


تنهایی الیزابت


موش


عشق و آگوستین قدیس


سوسن تسلیمی


مرگ تراژدی


پرگنت


دام


بی بال و پر


بازی بازیگری


شکسپیر معاصر ما


نام های سیاست


شعر مدرن


در جهت عکس


فیلم جستار


14


در باب انتظار


ساعت بی عقربه


درباره ترجمه


دست روی شانه


زنان فریادخواه


رقصی چنین…


همه پسران من


عابر هوایی


چوب زیر بغل


رضا قاسمی


شهرها و سینما


ترانه ایزا


مستغلات


زمرد و حمله


نخستین آدم


دزد پادگان


فرشته تاریخ


گزارش خواب


گزارش به کمیسر


اشراقها


رویکردهایی به نظریه ی اجرا


کبوتران روی چمن


بازیابی امر محسوس


دره ی علف هزار رنگ


بهانه های مانوس


حلاج الاسرار


تنفس در هوای تئاتر


ذهن و بازار


نیت خیر


موج نوی فرانسه


نه فقط زیبا


فانی و باقی


سیکلوپس


درام اسلامی


دست آخر


با چراغ در آینه های قناس


تئاتر مستند


قدرت فیلم


صدای شکستن


یکشنبه/زندگی خوب


آیلف کوچولو


آرامسایشگاه


پوپولیسم چیست؟


کیف پارچه ای


ژانر وحشت


متل ماه عسل


صدای آهسته


چشم انداز طبیعی


پرتره یک زن


روسمرسهولم


عکس و دیدن عکس


خدای دوزخ


وقتی ما مردگان سر برداریم


پانن برگ


روشنگری


جنسیت رزالیند


پیش از ناشتایی


تشنگی


اتاق عروس/سهم زن


هوم بادی/کابل


کیمیاگر


تب


از گیم تا فیلم


بیوه زیرک


دروغگو


عزادار اجیر


تئاتر قانونگذار


واتسلاو


بن بست نویسنده


مرگ در می زند


سینمای فانتزی


شب سپیده می زند


ریشه سیاه مارینی


اثبات


آذری غریب


عمو سام من


شب سپیده می زند،باری دیگر


هاروی


بزرگراه بزرگ


نورگیر