کتاب اسرار کتاب سیاه

Kara Kitap'ın Sırları
کد کتاب : 10092
مترجم :
شابک : 9786002294364
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 182
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی اسرار کتاب سیاه اثر اورهان پاموک

کتاب اسرار کتاب سیاه یک اثر جذاب است درباره ی نوشته شدن یکی از مهم ترین رمان های ارهان پاموک، رمان کتاب سیاه که عملا باعث شهرت و اعتبار بیش از پیش پاموک شد مملو از تکنیک ها، تجربه ها، تاریخ، سیاست و استفاده ی نویسنده اش است از آدم های واقعی اطرافش. و در این کتاب پاموک نشان می دهد که چه‏طور این رمان بزرگ را نوشته است. او همه‏ ی دفترچه هایی را که حین نوشتن رمان در آن ها اتود می زده حفظ کرده. عکس آدم هایی را که در کتاب نقشی دارند آورده و نشان داده که چگونه این رمان را نوشته است. کتاب را دارمین حاجی بگوویچ زیرنظر پاموک تدوین کرده است. او برای این امر گاهی به زندگی خصوصی نویسنده در زمان نوشته شدن کتاب هم سرک کشیده است. حتا برخوردهای گاه تند منتقدان ادبیات ترکیه را با او آورده و همین طور نظرات حامیان او را. پاموک در این کتاب تصویر کرده که چگونه این رمان جاه طلبانه را با توجه به تمام داشته های ذهنی و عینی اش نوشته و چگونه پرورانده شان. چگونه برای شخصیت ها نام گذاشته و چگونه سعی کرده ماجراها را به‏ هم متصل کند. اسرار کتاب سیاه اثری است بسیار خواندنی درباره ی نوشته شدن یک شاهکار. این که یک داستان نویس چه‏طور ارواح را تسخیر می کند.

کتاب اسرار کتاب سیاه

اورهان پاموک
فرید اورهان پاموک، زاده ی ۷ ژوئن ۱۹۵۲، که در ایران به اورهان پاموک معروف شده است، نویسنده و رمان نویس اهل کشور ترکیه و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات سال ۲۰۰۶ است. او نخستین ترک تباری است که این جایزه را دریافت کرده است.اورهان پاموک در خانواده ای پر فرزند و مرفه در محله ی نیشان تاشی استانبول متولد شد. اولین رمانش آقای جودت و پسران را که حکایت خانواده ای متمول و پرتعداد است، در سال ۱۹۸۲ نوشت که جوایز ملی ارهان کمال و کتاب سال را برایش به ارمغان آورد. پاموک بعد از انتشار رمان قلعه ی سفید، کرسی تدر...
قسمت هایی از اسرار کتاب سیاه (لذت متن)
کتاب سیاه، یکی از مهم ترین رمان های نامتعارف، متفاوت و در عین حال منحصر به فرد ادبیات مدرن ترک محسوب می شود. این رمان از منظر ساختار، سبک و سیاق و غنای محتوا نه تنها در میان آثار پاموک بلکه در ادبیات ترکیه به مفهوم عام آن نیز، یکی از شگفت انگیزترین و بی نظیرترین رمان ها به شمار می آید. احساسی که از عمق منحصر به فرد و بهت و حیرتی مداوم نشئت می گیرد - با توجه به دقتی فراوان - که از خواندن این رمان به مخاطب آن دست می دهد، به مفهوم واقعی کلمه بی همتاست. عمق و غنای کتاب سیاه برای مخاطبی که برای نخستین بار آن را می خواند، زمانی آشکار می شود که این مخاطب فارغ از ژرفای کم نظیر و دیگر ویژگی های فوق العاده متن، آن را همان طوری می خواند که یک رمان رئالیستی معمولی و متعارف را. بنیادی ترین ویژگی ساختاری این رمان که در عین حال به اسرار آمیز بودن آن نیز منجر می شود، در کنار تاثیرگذاری و تکان دهنده بودنش، و برخلاف ساختار ظاهری آن، که نظیر هر رمان پلیسی - جنایی معمولی و متعارف دیگری است، در این نکته نهفته که مخاطب معمولی به جرئت تا نیمی از کتاب هنوز کاملا به موضوع اصلی رمان پی نمی برد.