کتاب چراغ ها را ببین ، عشق من

Regarde les lumières , mon amour
کد کتاب : 103286
مترجم :
شابک : 978-6002538253
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب چراغ ها را ببین ، عشق من اثر آنی ارنو

کتاب «چراغ ها را ببین ، عشق من» کتابی است از آنی ارنو که اولین بار در سال 2014 منتشر شد.
این کتاب به شکل یک دفتر خاطرات از مشاهدات است که بین نوامبر 2012 و اکتبر 2013 در مورد بازدیدهای نویسنده از هایپرمارکت های مشهور. نویسنده با تجربه خود زندگی در سوپرمارکت ها را بازگو می کند، آنچه را که می بیند، می شنود، می فهمد یا فکر می کند می نویسد. به ویژه، او تحلیل‌های واضح و عمیقی از جامعه مصرف‌کننده و مقوله‌ها/طبقات اجتماعی مختلف زندگی که در فروشگاه‌ها منعکس می‌شوند، ارائه می‌کند. آنی ارنو به شیوه‌ای بی‌طرفانه توضیح می‌دهد که چگونه این برندهای بزرگ، افراد را بر اساس درآمد و پیشینه اجتماعی‌شان فهرست می‌کنند. نویسنده همچنین چندین ارتباط برقرار می کند، برای مثال بین عشق و نیاز به مصرف. مجموعه (روایت هایی از زندگی) به همت پیر رزنولن استاد تاریخ و علوم سیاسی کلژ دوفرانس منتشر شده است. او در معرفی این مجموعه می نویسد: (امروز نوعی احساس رها شدگی بسیاری از مردم فرانسه را اندوهگین کرده و آن ها را به ستوه آورده است... تمام آن صداهای آهسته، تمام آن زندگی های عادی که کسی به آن ها توجهی نمی کند، تمام تلاش ها در سایه ای که از آن های یادی نیم شود... این ها دموکراسی را تضعیف می کنند. زندگی در جامعه، بیش از هرچیز، این است که ببینیم آیا هستی مان در واقعیت روزمره اش فهمیده می شود یا نه.) این مجموعه درباره زندگی های روایت نشده و گاه انکار شده است؛ روایت هایی مستند و داستان گونه درباره آدم های نامرئی و اقشار نادیده گرفته شده.
آنی ارنو در چراغ ها را ببین، عشق من از رفت و آمدهای هفتگی اش به هایپرمارکت ها نوشته است. او به مرکز خرید می رود تا ((با درآمیختن با جمعیتی که برای خرید یا گردش آمده اند، نارضایتی حاصل از کار نوشتن را فراموش کند)). کتاب او، در نظری عمیق تر، نگرشی انتقادی به پدیده نوظهور هایپر مارکت هاست.

کتاب چراغ ها را ببین ، عشق من

آنی ارنو
آنی ارنو (Annie Ernaux) نویسنده و استاد دانشگاه قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. آثار ادبی او که اغلب خودزندگی‌نامه هستند رابطه تنگاتنگی با جامعه‌شناسی دارند. از این نویسنده آثار بسیاری در ایران ترجمه و چاپ شده‌است که از مهمترین‌ آن‌ها می‌توان به جایگاه، سال‌ها، یک زن و شرم اشاره کرد. «آنی ارنو» هفدهمین زن برنده نوبل ادبیات است و پنجمین زنی است که در سال‌های اخیر پس از، «لوییز گلیک» در سال ۲۰۲۰، «آلیس مونرو» در سال ۲۰...