کتاب 5 قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر

The law of money you need to know and a few other notes
ثروتمندان خود ساخته
کد کتاب : 11049
مترجم :
شابک : 9786009777853
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2017
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب 5 قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر اثر جیم ران

کتاب "پنج قانون پول که باید بدانید" نوشته "جیم ران" است که موضوع آن روابطی است که هر فرد در زندگی خود به آن نیاز دارد.روابط شخصی،کاری و یا اهدافی که بواسطه آن هر فرد دنیای خود را میسازد."جیم ران" که در این زمینه حرف های بسیاری برای گفتن دارد،نکات ریزی را مورد بررسی قرار میدهد که آن نکات در واقع سنگ ریزه های درشت زندگی هر فرد میتواند باشد.

او با تشریح همین سنگ ریزه های درشت تاثیری فوق العاده در زندگی فردی هر شخص میگذارد که گامی بزرگ برای رسیدن به زندگی بهتر نیز میباشد.

جیم ران که متخصص در مدیریت و نحول فردی است،اندیشه اش ساختن زندگی با معنا و با کیفیت است و معتقد است زندگی با کیفیت ورای بعد مالی است و این دو قضیه ای جدا هستند.او ده ها جنبه دیگر از یک زندگی با معنا را بررسی میکند و نشان میدهد که تفاوت هایی اساسی میان این دو مسئله میباشد که خواننده میتواند با خوانندن این موارد به ظاهر ساده گامی بزرگ در داشتن زندگی بهتر بردارد.

همچنین با بررسی قدرت ذهن و تاثیر آن بر عملکرد انسان چگونه اندیشیدن را می آموزد که میتواند جهت دهی بسیاری خوبی برای ذهن باشد.چرا که در هیچ سیستم آموزشی چنین قدرتی را یاد نمیگیریم.

فصل های کتاب "پنج قانون پول که باید بدانید" در زیر آمده است:


یک زندگی خوب، همین 6 اصل است

4 چیزی که می توانید از فرزندتان یاد بگیرید

4 روش برای رهاسازی قدرت ذهن

7 توصیه برای ارتقای بینش شخصی

4گام مستقیم به سوی موفقیت

3 عادت مالی که باعث تفاوت افراد پولدار و فقیر می شود

6 دشمن احساسی –ذهنی شما

4 فاکتور مهم در ایجاد ارتباط موثر

9 موردی که از پول مهم ترند

کتاب 5 قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر

جیم ران
جیم ران، زاده ی 17 سپتامبر 1930 و درگذشته ی 5 دسامبر 2009، کارآفرین، سخنران انگیزشی و نویسنده ای آمریکایی بود. ران در یاکیمای واشنگتن به دنیا آمد. او پس از یک سال کالج را رها کرد و زندگی حرفه ای خود را با کار به عنوان مدیر منابع انسانی در بخش فروش یک فروشگاه آغاز نمود. ران پس از مدتی، به ارائه ی سخنرانی های انگیزشی، هم در رابطه با زندگی شخصی و هم تجاری، روی آورد.
دسته بندی های کتاب 5 قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر
قسمت هایی از کتاب 5 قانون پول که باید بدانید و چند یادداشت دیگر (لذت متن)
فرمول شکست خطرناک ترین ویژگی شکست، نامحسوس بودن آن است. به نظر نمی رسد که این اشتباه های کوچک در کوتاه مدت فرق زیادی به وجود آورند. احساس شکست نمی کنیم. درواقع شاید بعضی وقت ها این حجم از اشتباه ها درنتیجه ی مدت مدیدی از شادی و موفقیت زیاد در زندگی به وجود آمده باشند. به خاطر آن که هیچ اتفاق بدی برای ما نیفتاده و به خاطر آن که هیچ نتیجه ی سریعی توجه ما را به خودش جلب نکرده، روزها را یکی بعد از دیگری می گذرانیم. اشتباه هایمان را تکرارمی کنیم. فکرهای نادرست در سر می پرورانیم به حرف های نادرست گوش می دهیم و تصمیم های نادرست می گیریم. دیروز آسمان به زمین نیامد: پس احتمالا کاری که انجام دادیم ضرری نداشت. به خاطر آن که هیچ نتیجه ی قابل ارزیابی و اندازه گیری به دست نیامد احتمالا تکرار آن کار بی خطر خواهد بود. ولی ما باید باهوش تر از این حرف ها باشیم! اگر در پایان روزی که اولین اشتباه را مرتکب شدیم، آسمان به زمین می آمد. خیلی زود دست به کار می شدیم تا از تکرار شدن آن کار در روزهای آینده جلوگیری کنیم. مثل بچه ای که با وجود هشدارهای پدر و مادرش دستش را روی اجاق می گذارد و می سوزد. ما هم بعد از هر اشتباهمان باید پیامدی سریع را تجربه کنیم تا تکرارش نکنیم. متاسفانه شکست مثل پدر و مادرمان با فریاد به ما هشدار نمی دهد. به همین خاطر ضروری ست که فلسفه مان را بازبینی کنیم تا بتوانیم انتخاب های بهتری داشته باشیم. اگر فلسفه ی شخصی قدرتمندی در پس هر گامی که برمی داریم باشد. از اشتباه هایمان باخبر می شویم و می دانیم که تک تک این اشتباه ها در زندگی» مهم اند. حالا خبر خوب این است. پیروی از فرمول موفقیت هم مثل فرمول شکست خیلی ساده است: چند نکته ی ساده است که باید هرروز تمرین کنید

فرمول موفقیت اشتباه های موجود در فرمول شکست را چگونه باید به دستورالعمل هایی تبدیل کنیم که برای فرمول موفقیت احتیاج است؟ جواب این است که باید آینده را به بخش مهمی از فلسفه ی امروزمان تبدیل کنیم. یکی از نکات جالب فرمول موفقیت این است که نتایج نسبتا سریعی به دست می آید. وقتی اشتباه های روزمره را به راهکارهای جدید روزانه تبدیل می کنیم. نتایج مثبتی را حتی در هر بازه ی زمانی کوتاه هم به دست می آوریم. وقتی رژیم غذایی مان را تغییر می دهیم. سلامتی مان در طول فقط چند هفته پیشرفت قابل توجهی می کند. وقتی ورزش کردن را شروع می کنیم، خیلی زود سرزنده می شویم. هر راهکار جدیدی که به صورت روزانه انجام شود نتایج هیجان انگیزی به وجود می آورد که باعث می شود دستورالعمل های بهتر و بیش تری به وجود آوریم.