کتاب سرمایه داری و دیگر هیچ

Capitalism, Alone
آینده سیستمی که بر جهان حکمرانی می کند
کد کتاب : 113161
مترجم :
شابک : ‫978-6229478387‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

سرمایه داری، به تنهایی
Capitalism, Alone
آیند ه ی نظام حاکم بر جهان
کد کتاب : 110582
مترجم :
شابک : 978-6229478387
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 346
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب سرمایه داری، به تنهایی اثر برانکو میلانوویچ

کتاب حاضر گزارش جالب توجهی از جریان ظهور سرمایه‌داری و صعود آن به پله‌های حاکمیت بر جهان به دست می‌دهد، سپس الگوهای مختلف سرمایه‌داری که هر کدام برای رهبری بر کشورهای جهان باهم رقابت می‌کنند را معرفی می‌کند و در آخر نگاهی به آینده دارد.
واقعیت این است که امروز همه‌ی ما در جهان سرمایه‌داری زندگی می‌کنیم و برای اولین بار در تاریخ جهان، کل دنیا تحت حکومت یک نظام اقتصادی قرار گرفته است. نگارنده‌ی این کتاب به عنوان یک اقتصاددان زبردست، برای خوانندگان توضیح می‌دهد که این گذار مهم تاریخی چگونه به وقوع پیوسته و چه پیوستاری از دوران زمین‌داری و کمونیسم گذشته و امروز به ما رسیده است. وی با بررسی الگوهای مختلف سرمایه‌داری در جهان این سوال را مطرح می کند که در نظام سرمایه‌داری، که امروزه تنها نظام حاکم بر جهان است، چطور می توان به حدی از عدالت و انصاف دست‌یافت. نتایجی که می‌گیرد تأمل برانگیز است، ولی طبعا حقیقت مسلم نیست. سرمایه‌داری اشتباهات بزرگی دارد، ولی منافع چشم‌گیری نیز دارد. در عین حال باید دانست این نظام خود به خود ما را به هیچ‌جای مشخصی نمی‌برد، این ما هستیم که باید آن را پیش ببریم و به مرور بهبود ببخشیم.

کتاب سرمایه داری، به تنهایی

برانکو میلانوویچ
برانکو میلانوویچ (به سیریلیک صربی: Бранко Милановић، IPA: [brǎːŋko mǐlanoʋitɕ؛ milǎːn-]) یک اقتصاددان صربستانی-آمریکایی است. او بیشتر به خاطر کارش در زمینه توزیع درآمد و نابرابری شناخته شده است.از ژانویه 2014، او استاد مدعو ریاست جمهوری در مرکز فارغ التحصیلان دانشگاه سیتی نیویورک و یک محقق ارشد وابسته در مطالعه درآمد لوکزامبورگ (LIS) بوده است. او همچنین در مدرسه اقتصاد لندن و موسسه مطالعات بین‌المللی بارسلون تدریس می‌کند. در سال 2019، او به عنوان کرسی افتخاری مدیسون در دانشگاه گرونی...