کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 1

Panzer Leader
جلد 1 : از آغاز تا 1941
کد کتاب : 110720
مترجم :
شابک : 978-6222435981
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 260
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 1 اثر هاینتس گودریان

جنگ جهانی دوم (WWII) یکی از بزرگترین و خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ بود که از سال 1939 تا 1945 ادامه یافت. این جنگ دو متحالف بزرگ به یک سو، متحالفان متعدد دیگر به سوی دیگر راهید. برخورد اصلی در اروپا، آسیا، و دیگر نقاط جهان رخ داد. این جنگ تأثیرات وسیعی روی جهان اعمال کرد و پیشامدهای مهمی برای تاریخ و سیاست بین‌الملل داشت.
اولین پیروزی آلمان در جنگ جهانی دوم تنها توسط نیروهای پانزری که هاینز گودریان (1888-1954)، پدر جنگ تانک مدرن، ایجاد و آموزش داده بود، به وقوع پیوست.
پیشرفت گودریان در سدان و رانندگی برق آسا به سواحل مانش عملا نبرد فرانسه را رقم زد. حرکتی که او به سمت شرق انجام داد، به فروپاشی کامل ارتش های روسیه نزدیک شد، اما در پایان سال 1941 گودریان به دلیل برداشتن به موقع گام به عقب به جای سرکوب توهمات هیتلر، اخراج شد. او تنها زمانی به خدمت فراخوانده شد که وضعیت آلمان ناامید شده بود، و سرانجام زمانی که همه ناامید شده بودند، به ریاست ستاد کل منصوب شد. این کتاب روایتی صریح و دراماتیک از توسعه و مبارزات نیروهای پانزر است که در قلب حمله رعد اسا قرار داشتند. این همچنین یک پرتره گروهی دلخراش از شخصیت های برجسته رایش سوم است که پیروزی اولیه را به شکستی طولانی و دردناک تبدیل کردند.

کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 1

هاینتس گودریان
هاینز ویلهلم گودریان (به آلمانی: [ɡuˈdeːʁi̯an]؛ 17 ژوئن 1888 - 14 مه 1954) یک ژنرال آلمانی در طول جنگ جهانی دوم بود که پس از جنگ، خاطره نویس موفقی شد. او که از پیشگامان اولیه و طرفدار رویکرد "Blitzkrieg" بود، نقش اصلی را در توسعه مفهوم تقسیم پانزر ایفا کرد. در سال 1936 بازرس نیروهای موتوری شد.در آغاز جنگ جهانی دوم، گودریان یک سپاه زرهی را در حمله به لهستان رهبری کرد. در طول تهاجم به فرانسه، او واحدهای زرهی را که از طریق جنگل آردن حمله کردند و در نبرد سدان بر دفاع متفقین غلبه کردند، فرماندهی ک...
نکوداشت های کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 1
This brilliant memoir is a mesmerizing read
این خاطرات درخشان یک کتاب مسحورکننده است
Stephen E. Ambrose

His contempt for the Nazis is never far from the surface...
تحقیر او نسبت به نازی ها هرگز دور از ذهن نیست...
New Yorker New Yorker

قسمت هایی از کتاب خاطرات جنگ جهانی دوم 1 (لذت متن)