کتاب برژنف

Brezhnev: The Making of a Statesman
کد کتاب : 111876
مترجم :
شابک : 978-6004059015
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 645
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب برژنف اثر سوزان شاتنبرگ

کتاب « برژنف» نوشته « سوزان شاتنبرگ» توسط نشر ثالث منتشر شده است.
لئونید برژنف به مدت هجده سال رهبری اتحاد جماهیر شوروی را بر عهده داشت، دوره ای که بعد از استالین دومین دوره رهبری بود. او ریاست دکترین برژنف را بر عهده داشت که به جنگ سرد سرعت بخشید و اتحاد جماهیر شوروی را از طریق تصمیمات فاجعه بار سیاست خارجی مانند حمله به افغانستان رهبری کرد. برای بسیاری در غرب، او مسئول رکود (و حتی برای برخی فروپاشی) اتحاد جماهیر شوروی است.
کتاب «برژنف»، با استفاده از انبوهی از تحقیقات آرشیوی و اسنادی که قبلا به زبان انگلیسی مطالعه نشده بود، دیدگاه کلیشه ای و تک بعدی برژنف به عنوان استالینیست راکد را به طور سیستماتیک از بین می برد. برژنف که ظهور می‌کند، از سال‌های اولیه غیرسیاسی‌اش، زمانی که رویای بازیگر شدن را در سر می‌پروراند، از طریق صعود سریع و غافلگیرکننده‌اش در صفوف حزب، پیچیده ظاهر شده است.

کتاب برژنف

سوزان شاتنبرگ
سوزان شاتنبرگ، استاد تاریخ و فرهنگ معاصر اروپای شرقی و مدیر مرکز تحقیقات مطالعات اروپای شرقی در دانشگاه برمن است. او کتاب‌ها و مقالات متعددی را به زبان‌های انگلیسی، روسی و آلمانی منتشر کرده است که اخیراً اولین زندگی‌نامه آکادمیک برژنف (که تاکنون به زبان‌های آلمانی و روسی )منتشر شده است.