کتاب تابلوی نیگل

Leaf by Niggle
کد کتاب : 112864
مترجم :
شابک : 978-6003678255
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 56
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1945
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 18 اردیبهشت

معرفی کتاب تابلوی نیگل اثر جی آر آر تالکین

«تابلوی نیگل» داستان کوتاهی است که توسط جی آر آر تالکین در سال‌های 1938-1939 نوشته شد و اولین بار در ژانویه 1945 در نشریه دابلین ریویو منتشر شد. این داستان در کتاب درخت و برگ تالکین و در چندین مجموعه بعدی تجدید چاپ شد. برخلاف ادعای تالکین مبنی بر اینکه او تمثیل را به هر شکلی تحقیر می کند، داستان تمثیلی از روند خلاقیت خود تالکین و تا حدودی از زندگی خودش است که از ساختار برزخ دانته پیروی می کند. همچنین بیانگر فلسفه خلقت الهی و خرده آفرینش انسان است. ایده اصلی این داستان در خواب برای او شکل گرفت..
«تابلوی نیگل» داستانی کوچک اما بزرگ است: آشکارا حجمی خیلی کم‌تر از آثار معمول تالکین دارد اما در همین فرصت کم پیام مهم و عمیقش را درست و روان بازگو می‌کند.
«تابلوی نیگل» روایت مرد نقاشی است که در نهایت رستگاری را درون برگی از تابلو‌ی کار دست خودش پیدا می‌کند، در کنار دیگران، و با بخشیدن و مهرورزیدن. تالکین در این کتاب نگاه لطیف و عمیقی می‌اندازد به حیات خاکی، گذر از جهان فانی، و رسیدن به آرامش ابدی.

کتاب تابلوی نیگل

جی آر آر تالکین
جان رونالد روئل تالکین، زاده ی ۳ ژانویه سال ۱۸۹۲ در بلوم فونتین، آفریقای جنوبی - درگذشته ی ۲ سپتامبر سال ۱۹۷۳ میلادی)، نویسنده و زبان شناس بریتانیایی است که کتاب های هابیت و ارباب حلقه ها، از آثار اوست.او از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۵۹، استاد زبان شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.تالکین علاوه بر کتاب های یاد شده که معروف تر و شناخته شده تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام های سیلماریلیون، ماجراهای تام بامبادیل، می رود راه پیوسته تا آن سو و فرزندان هورین دارد که عمدتا پس از مرگش منتشر شدند و در مورد م...