کتاب وضع بشر

The Human Condition
کد کتاب : 1159
مترجم :
شابک : 978-964-311-912-6
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

شرایط انسانی
The Human Condition
  • 15 % تخفیف
    350,000 | 297,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 112818
مترجم :
شابک : 978-6222464172
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 454
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1958
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب وضع بشر اثر هانا آرنت

کتاب وضع بشر، اثری فلسفی و تاریخی نوشته ی هانا آرنت است که نخستین بار در سال 1958 وارد بازار نشر شد. این کتاب، اثری فوق العاده بدیع با بینش هایی منحصر به فرد است که در طول چندین دهه، کاربردها و درستیِ توضیحاتش از دنیای پیرامون، فقط و فقط بیش از پیش شده است. هانا آرنت در پژوهش خود درباره ی وضعیت بشر مدرن، به انسان ها از منظر کارهایی که توان انجامش را دارند، می پردازد. مشکلاتی که آرنت در این کتاب به آن ها می پردازد، هنوز هم گریبانگیر جامعه ی انسانی هستند: کاهش استقلال انسان ها و آزادی های سیاسی، و تناقضی مبنی بر این که هر چه توانایی هایمان از طریق دستاوردهای فناورانه و انسان شناسانه افزایش می یابد، کمتر و کمتر می توانیم بر عواقب کارهایمان کنترل داشته باشیم. کتاب وضع بشر، اثری فوق العاده روشنگرانه و عمیق است که ذهن مخاطب را با دنیای جدیدی از تفکرات آشنا می سازد.

کتاب وضع بشر


ویژگی های کتاب وضع بشر

جزو فهرست برترین آثار نویسندگان زن

نامزد بخش غیرداستانی جایزه ی ملی کتاب آمریکا

هانا آرنت
هانا آرنت، زاده ی 14 اکتبر 1906 و درگذشته ی 4 دسامبر 1975، فیلسوف و تاریخ نگار آلمانی-آمریکایی بود.آرنت در لیندن واقع در نزدیکی هانوفر و در یک خانواده ی مرفه یهودی به دنیا آمد. او پس از پایان دوره ی دبیرستان، در 18 سالگی وارد دانشگاه ماربورگ شد و تحصیل خود را در رشته های فلسفه، ادبیات یونان و الهیات مسیحی آغاز کرد ولی پس از مدتی، درس و تحصیل را رها کرد و به دانشگاه هایدلبرگ رفت. آرنت که از دوران تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به بعد به یکی از بانفوذترین و خوش فکرترین رهبران چپ آلمان بدل شده بود، ا...
نکوداشت های کتاب وضع بشر
It is hard to name another thinker of the twentieth century more sought after as a guide to the dilemmas of the twenty-first.
به سختی می توان متفکر دیگری از قرن بیستم را نام برد که بیش از آرنت، به عنوان راهنمایی برای مشکلات قرن بیست و یکم، مورد مراجعه قرار گرفته باشد.
New Yorker New Yorker

A classic in political and social theory.
اثری کلاسیک در حوزه ی نظریات سیاسی و اجتماعی.
Barnes & Noble

A work that has proved both timeless and perpetually timely.
اثری که ثابت کرده هم محدود به زمان نیست و هم همیشه مرتبط با زمانه است.
University of Chicago Press

قسمت هایی از کتاب وضع بشر (لذت متن)
عشق، در ذات خود، غیردنیوی است به خاطر همین نکته، و نه کمیاب بودن آن، است که نه تنها غیرسیاسی بلکه ضدسیاسی است و شاید قدرتمندترین نیروی ضدسیاسی باشد.

بسیار نامحتمل است که ما، افرادی که می فهمیم، تصمیم می گیرم و ماهیت طبیعی چیزهای پیرامونمان را درک می کنیم، بتوانیم همین کارها را نسبت به خودمان نیز انجام بدهیم. این کار مثل پریدن روی سایه ی خودمان است.

انسان ها به شکل جمعی قادرند معناداشتگی را تجربه کنند، تنها به این دلیل که می توانند با یکدیگر و خودشان صحبت کنند و منظور هم را بفهمند.