کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید)

A little history of philosophy
کد کتاب : 11929
مترجم :
شابک : 9786002780652
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 271
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

تاریخ مختصر فلسفه
A Little History of Philosophy
کد کتاب : 80489
مترجم :
شابک : 978-6229679746
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

تاریخچه کوتاهی از فلسفه
A little history of philosophy
کد کتاب : 111373
مترجم :
شابک : 978-6225682177
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید) اثر نایجل واربرتون

کتاب حاضر به معرفی متفکران بزرگ فلسفه غرب می پردازد و مهم ترین نظریات آنها را درباره دنیا و روش بهتر زیستن بررسی می کند. «نایجل واربرتون» در فصل های چهل گانه این کتاب ما را به گشت و گذار در عمده ترین نظریات تاریخ فلسفه می برد. او داستان های جالب توجه و اغلب عجیب و غریبی در باره مرگ و زندگی فلاسفه ای بازگو می کند که ما را به تامل وا می دارند. نایجل واربرتون نه تنها تاریخچه فلسفه را به شکلی قابل درک روایت می کند، بلکه ما را به فکر کردن، بحث کردن، استدلال کردن و سوْال کردن ترغیب می کند. تاریخچه کوتاهی از فلسفه خلاصه ای از جستجوی همیشگی بشر در زمینه درک فلسفی به دست می دهد و از خواننده دعوت می کند که در این بحث جذاب شرکت کند. بحثی که از چرایی ماهیت واقعیت و روش زندگی آغاز می شود. پرسش هایی که ذهن سقراط حکیم را به خود مشغول کرده بود و او را هر روز به بازار آتن می کشاند تا سوالات عجیب خود را از مردم بپرسد و ذهن آنها را برآشوبد. چون با پرسیدن این سوالات به آنها نشان می داد که چقدر درکشان از دانسته هایشان اندک است.

کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید)

فلسفه با سوالاتی درباره ماهیت واقعیت و چگونه باید زندگی کردن آغاز می شود. این نگرانی های سقراط بود ، که روزهای خود را در بازار باستانی آتن می گذراند و سوال های عجیب میپرسید و با نشان دادن اینکه در واقع چه قدر کم می فهمند آن ها را سراسیمه میکرد ، با افرادی که با آنها ملاقات کرده بود . این کتاب جذاب ، متفکران بزرگ را در فلسفه غرب معرفی می کند و به قانع کننده ترین ایده های آنها در مورد جهان و چگونگی به بهترین شکل زندگی کردن می پردازد .

در چهل فصل مختصر ، نایجل واربرتورن ما را در یک سفر زمانی در ایده های اصلی تاریخ فلسفه راهنمایی می کند. او داستان های جالب و غالبا عجیب و غریب از زندگی و مرگ فیلسوفان فکری اهل سقراط را ارائه می دهد ، که مرگ با مسمومیت هملوک را به زندگی بدون آزادی ترجیح دادند تا پیتر سینگر ، که از فلسفه ناخوشایند و سوالات اخلاقی که به روزگار ما مراجعه می کند، میپرسد.

واربرتون نه تنها فلسفه را قابل لمس می کند ، بلکه به تفکر ، بحث ، استدلال و سوال در سنت سقراط تشویق می کند. تاریخ کم فلسفه ، رفت و برگشت بزرگ انسانیت در جستجوی فهم فلسفی و دعوت همه به پیوستن به بحث و گفتگو را ارائه می کند.

کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید)

نایجل واربرتون
نایجل واربرتون، زاده ی سال 1962، فیلسوفی انگلیسی است. واربرتون دانش آموخته ی دانشگاه های بریستول و کمبریج است. او قبل از پیوستن به دپارتمان فلسفه ی دانشگاه اوپن در سال 1994، استاد دانشگاه ناتینگهام بود. واربرتون بیشتر به خاطر فعالیت های خود در عرصه ی نوشتن مطالبی ساده و همه فهم درباره ی فلسفه شناخته می شود و در اکثر آثارش به فلسفه و زیبایی شناسی می پردازد.
دسته بندی های کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید)
نکوداشت های کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید)
If you are looking for a book about philosophy, Nigel Warburton’s A Little History of Philosophy is the place to begin. . . . Accessible, funny and informative."—Sacramento News and Review
اگر به دنبال کتابی در مورد فلسفه هستید ، تاریخچه کوتاهی از فلسفه نایجل واربرتون جایی برای شروع است. . . . در دسترس ، خنده دار و آموزنده است. "- اخبار و بررسی ساکرامنتو

قسمت هایی از کتاب تاریخچه فلسفه (ویراست جدید) (لذت متن)
فصل اول؛ سقراط حدود ۲۴۰۰ سال پیش مردی در آتن به جرم زیاد سوال کردن به مرگ محکوم شد. قبل از او هم فلاسفه ای وجود داشتند، ولی این موضوع تنها در مورد سقراط بالا گرفته بود. اگر فلسفه یک قدیس حامی داشته باشد، آن سقراط است. سقراط با آن بینی سربالا، هیکل چاق، ظاهر ژنده و کمی عجیب برازنده به نظر نمی رسید. ولی با آن ظاهر زشت و اغلب کثیف، بسیار باجذبه و واجد هوشی فوق العاده بود. همه در آتن معتقد بودند کسی مانند او نبوده و احتمالا در آینده هم نخواهد بود. او منحصربه فرد بود و در عین حال بسیار آزاردهنده. به نظر خودش خرمگسی بود با نیشی گزنده. خرمگس ها حشراتی آزاردهنده اند، ولی آسیب جدی وارد نمی کنند. با این حال، همه آتنی ها چنین دیدگاهی نداشتند. برخی او را دوست داشتند؛ و برخی دیگر نفوذ او را خطرناک می دانستند. او در جوانی جنگجویی شجاع بود که در جنگ های پلوپونزی علیه اسپارت ها و متحدانشان جنگیده بود. در میانسالی در بازار پرسه می زد، جلو مردم را می گرفت و از آن ها سوالات عجیبی می کرد. این تقریبا تنها کاری بود که انجام می داد. ولی سوالاتش گزنده بودند. این سوالات ساده به نظر می رسیدند؛ ولی در واقع این طور نبود. یک نمونه از این سوالات، گفتگوی او با ائوتودموس (۱) بود. سقراط از او سوال کرد که آیا فریبکاری صفتی غیراخلاقی محسوب می شود یا نه. ائوتودموس پاسخ داد البته که این طور است. این از نظر او بدیهی بود. ولی سقراط سوال کرد که اگر دوست پریشان تو بخواهد خود را بکشد و تو کارد او را بدزدی چطور؟ این فریبکارانه نیست؟ البته که هست. ولی آیا انجام دادن آن اخلاقی است یا غیراخلاقی؟ این کار علی رغم فریبکارانه بودن، کار خوبی است نه بد. ائوتودموس که در گره های سوالات سقراط گرفتار شده بود پاسخ داد بله. سقراط با استفاده از مثال نقضی هوشمندانه به ائوتودموس نشان داد که اظهارنظر کلی او درباره غیراخلاقی بودن فریبکاری در همه موقعیت ها صدق نمی کند. ائوتودموس قبلا متوجه این نکته نشده بود.