کتاب آفتاب و فولاد

Sun and Steel
دیدگاه هایی شخصی درباره ی هنر، عمل و مرگ معنوی
کد کتاب : 12610
مترجم :
شابک : 9786009825462
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 142
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1968
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

یوکیو میشیما از نویسندگان پرفروش ژاپن

معرفی کتاب آفتاب و فولاد اثر یوکیو میشیما

کتاب آفتاب و فولاد، اثری نوشته ی یوکیو میشیما است که اولین بار در سال 1968 به انتشار رسید. این کتاب، اثری منحصر به فرد است چرا که عناصر بسیاری از سبک های نوشتاری شناخته شده را در هم می آمیزد اما در نهایت، در هیچ کدام از آن دسته بندی ها جای نمی گیرد. رمان نویس برجسته، یوکیو میشیما، در این اثر به ارتباط میان اعمال انسان ها و هنر می پردازد و به شکلی ویژه تر، از هنر کمال گرایانه و صیقل خورده ی خودش صحبت می کند. کتاب آفتاب و فولاد در سطحی شخصی تر، شرحی از جست و جوی یک انسان برای یافتن هویت و تمامیت خود است. میشیما در این کتاب توضیح می دهد که چگونه دغدغه ای کاملا شخصی می تواند به تدریج، به فلسفه ای ژرف برای زندگی تبدیل شود.

کتاب آفتاب و فولاد

یوکیو میشیما
یوکیو میشیما، زاده ی ۱۴ ژانویه ی ۱۹۲۵ و درگذشته ی ۲۵ نوامبر ۱۹۷۰، نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس، بازیگر و کارگردانی ژاپنی است که سه بار نامزد دریافت جایزه ی نوبل ادبیات شد و یکی از بزرگترین نویسندگان سده ی بیستم ژاپن به شمار می رود. آثار او، ترکیبی از زیبایی شناسی مدرن و سنتی است که با شکستن مرزهای فرهنگی، بر جنسیت، مرگ و تغییرات سیاسی تأکید می کند. میشیما همچنین به خاطر خودکشی به روش هاراکیری مشهور است. او در کنار نویسندگی و سرودن شعر، در چند فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخت.
نکوداشت های کتاب آفتاب و فولاد
A fascinating work by one of Japan's best known writers.
اثری شگفت انگیز نوشته ی یکی از شناخته شده ترین نویسندگان ژاپن.
Barnes & Noble

A moving and highly significant work.
اثری تکان دهنده و بسیار بااهمیت.
Amazon Amazon

قسمت هایی از کتاب آفتاب و فولاد (لذت متن)
به بحث گذاشتن خوشبختی ای که هیچ نیازی به کلمات ندارد، کار پرریسکی است.

در نظر من، زیبایی همیشه در حال گریز از درک انسان است: تنها چیزی که به نظرم اهمیت دارد، چیزی است که زمانی وجود داشته یا باید وجود می داشته است.