کتاب جان آرام، جهان ناآرام

Calm soul, restless world
مهارت های کسب آرامش در جهان پر از نگرانی
کد کتاب : 126447
شابک : ‏‫‭978-6227763409‬‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 304
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 19 اردیبهشت

معرفی کتاب جان آرام، جهان ناآرام اثر محسن دهقانی

زندگی هر فرد بنا به اقتضائات اجتماعی و خانوادگی و شخصی، همواره در معرض طوفان‌هایی همچون بیماری، بدهکاری، اختلاف و درگیری است که هیچ‌گاه تمامی ندارند. بنابراین، نباید به فکر حذف آن‌ها باشیم؛ بلکه باید زندگی‌کردن در وضعیت طوفانی را یاد بگیریم. حفظ آرامش در وضعیت بحرانی زندگی، به فرد کمک می‌کند در مواجهه با مشکلات، به‌شیوه‌ای صحیح عمل کند و با توجه به توانمندی‌های خود، بتواند نگرانی‌هایش را مدیریت کند.
کتاب جان آرام، جهان ناآرام با رویکرد عملی و کارگاهی، با مخاطب خود همراه می‌شود و با معرفی ده اقدام عملی، تمرین حفظ آرامش در زندگی را در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد و این مهارت‌ها را به وی می‌آموزد: تقویت حس ارزشمندی، تقویت معنوی، افزایش شادی و نشاط، معاشرت فعال و اثربخش و نیز خالی‌کردن فکر و قلب از بدی‌ها.
اینکه بدانیم چگونه بدنمان را تنظیم کنیم، برای رفع خستگی‌مان چه کارهایی انجام دهیم، چگونه مغز و قلبمان را تقویت کنیم و تغذیۀ مناسب را جدی بگیریم، ازجمله عواملی هستند که برای تمرین حفظ آرامش در زندگی بسیار موثرند. در پایان کتاب، خواننده با پنجاه نکتۀ کاربردی کاهش استرس در محل کار و خانواده آشنا می‌شود ازجمله: استفاده از عطر اسطوخودوس یا بهارنارنج، نبردن فکرهای مزاحم به خانه، خوردن مواد قندی طبیعی، بازگونکردن مداوم مشکلات با همکاران، غنیمت‌شمردن فرصت نماز و بیان‌نکردن موفقیت‌ها بین همکاران برای مصون‌ماندن از حسادت آن‌ها.

(برگرفته از متن ناشر)

کتاب جان آرام، جهان ناآرام

محسن دهقانی
دکتر محسن دهقانی متولد سال 1356، رئیس و مؤسس مرکز خدمات روان شناسی و مشاوره کیهان،دانشیار روان شناسی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دارایدکترای روانشناسی بالینی از دانشگاه سیدنی، وعضو بورد تخصصی انجمن روان شناسی استرالیا می باشد.