کتاب صفر تا صد کوچینگ

coaching
(هرآنچه که باید برای تبدیل شدن به یک کوچ بدانید)
کد کتاب : 62066
شابک : 978-6002745262
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 2155
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب صفر تا صد کوچینگ اثر علیرضا مس چی

کتاب صفر تا صد کوچینگ (هرآنچه که باید برای تبدیل شدن به یک کوچ بدانید) نوشته علیرضا مس چی است که توسط نشر "کلید آموزش" منتشر شده است. این کتاب با این فصل مهم آغاز می شود که اصوصلا کوچینگ چیست و به چه مسائلی می پردازد. این کتاب بسیار روان و قابل فهم نوشته شده است که می تواند مورد استفاده افراد با هر سطح دانش قرار گیرد. در همان فصل اول نویسنده برای شما مشخص می کند که این شیوه چه توسط هایی با روانشناسی های مرسوم دارد و نکات خائز اهمیت این شیوه چه چیز هایی هست و در عین حال چه پتانسیل های دیگری را نیز در خود حفظ کرده است. اگر علاقه مند به دانستن این شیوه هستید حتما به شما پیشنهاد می دهیم که مطالعه خود را از این کتاب آغاز کنید تا مساله به خوبی برای شما تشریح شود. خواندن این کتاب را از دست ندهید. این را به همه توصیه خواهیم کرد.

نویسنده در این کتاب تاریخچه، فرهنگ و ماهیت کوچینگ را شرح می دهد، پیرامون کوچ و مراجع سخن می گوید، فرآیند کوچینگ را ترسیم می کند و به مهارت های کوچینگ یعنی ارتباط موثر، گوش شنوا و پرسش گری قدرتمند می پردازد. در ادامه او مدل کوچینگ را ارائه می دهد و رابطه اش با مدیریت عملکرد را به بحث می گذارد. در حقیقت مس چی هرآنچه را که برای تبدیل شدن به یک کوچ نیاز به دانستن آن دارید در اختیارتان قرار می دهد.

کتاب صفر تا صد کوچینگ

علیرضا مس چی
علیرضا مس چی بیزینس کوچ حرفه‌ای و صاحب چند کسب‌و‌کار موفق است. او نویسنده‌ی کتاب پر فروش «صفر تا صد کوچینگ» می‌باشد.
دسته بندی های کتاب صفر تا صد کوچینگ
قسمت هایی از کتاب صفر تا صد کوچینگ (لذت متن)
یکی دیگر از عناصر کلیدی برقراری ارتباط موثر، درک کردن زبان بدن است. زبان بدن شامل هر حرکتی می شود که با بدنتان انجام می دهید تا پیامی را به دیگران انتقال دهید؛ حالت چهره، وضعیت قرار گرفتن بدن در حین نشستن و ایستادن یا حرکت دست ها. بدن شما حرف می زند، پس حواستان به تک تک حرکات بدن، دست و چهره تان باشد تا مبادا زبانتان مطلبی را بیان کند که زبان بدنتان آن را نقض می کند. بدون تردید در هنگام صحبت کردن با مراجع یا گوش دادن به او نمی توانید چهره خودتان را ببینید اما می توانید درک کنید که حالت چهره تان تغییر کرده است؛ لبخند می زنید، اخم کرده اید، چهره تان حالتی جدی به خود گرفته، متعجب شده اید و ابرو بالا انداخته اید یا حالت چهره تان بی تفاوت است. حالات چهره شما باید متناسب با پیامی باشد که می خواهید به مراجع منتقل کنید. به کلمات، حالات چهره، حرکت دست و بدنتان دقت کنید. حسی که دیگران به هنگام بودن در کنار شما تجربه می کنند، معیار خوبی برای تشخیص دادن مهارت و توانایی شما در برقراری ارتباط موثر است. گاهی پیش می آید که مراجع را خیلی خوب می شناسید و از مدت ها قبل با او همکاری داشته اید، اما در طول یک جلسه کوچینگی نمی توانید به شکلی موثر با او ارتباط برقرار کنید. شاید این موقعیت به نظرتان دشوار یا پیچیده باشد اما کافی است زبان بدن او را درک و تقلید کنید. در چنین شرایطی، او ناخودآگاه حس می کند که شما از لحاظ احساسی به او نزدیک هستید و درکش می کنید، در نتیجه احساس آرامش و راحتی می کند و شما می توانید با او یک ارتباط موثر برقرار کنید. کاملا طبیعی است؛ انسان ها ترجیح می دهند با کسی تعامل داشته باشند که مثل خودشان باشد. پس باید به حرکات، وضعیت بدن، لحن صدا و کلام مراجع دقت کنید و بکوشید همچون او سخن بگویید و حرکات و وضعیت بدن او را تقلید کنید.