اثری رضایت بخش
در احساس پریشانی و ویرانگی این داستان، چیزی فوق العاده باشکوه نهفته است.
احساس برانگیز و پرظرافت.
چه تنهایی عجیبی! پدر خیال می کرد آدم وقتی در حجره ی خودش تنها باشد، تنهاست... نمی دانست که تنهایی را فقط در شلوغی می شود حس کرد.
به قول ایاز با دو دسته نمی شود بحث کرد: با سواد و بی سواد.
مادر هرچه می خواست بگوید می گفت و مثل همیشه به صرافت غذا خوردن و ظرف شستنش می افتاد. و آیدین تا می آمد به پدر فکر کند که انگار همین دیروز با آن جسم کوچک از حجره به خانه بر می گشت، و با آن پاپاخ سیاه و پالتو طوسی رنگ، سنگین سنگین از پله بالا می رفت، ناگاه آن ابهت عجیب و آن حضور ماندنی، در خاطره اش محو می شد و در گورستان قدیمی شهر، زیر خاک به چند تکه استخوان بدل می گشت.
میخوام بگم که سال بلوا رو هم بخونید این سبک نوشتن آقای معروفی خیلی شیرینه و فک نکنم جای دیگه گیرتون بیاد داستان هایی با چند راوی و فلش بکها و ...
اگر هزار کتاب بخونی هم وقتی باز ازت میپرسن یه کتاب عالی معرفی کن ، یقینا سمفونی مردگان اولین انتخابه ، مگه میشه یه کتاب آنقدر عالی باشه ، من که بعد از شش هفت سال که از خوندش میگذره هنوز هم در مورد این کتاب با عشق حرف میزنم واقعا ارزش چند بار خوندن را داره
سوجی مظلوم ، سوجی مظلوم ...
راستش از نظر من سمفونی مردگان یه شاهکاره برای کسی که بتونه درکش کنه متنش متن سبکی نیست و برای هرکسی هم قابل فهم نیست اما اگر بفهمین بهترین کتابی میشه که خوندین
هر کسی نمیتونه عباس معروفی رو بفهمه، از اون نویسنده هاست که سلیقه هر کسی نیست. من خودم به شخصه خیلی لذت میبرم از خوندن کتاباش.
این کتاب در یک کلام شاهکاره. شاهکار به تمام معنا. اگه تا فردا صبح هم از این کتاب تعریف کنم بازم نمیتونم شدت شاهکار بودنش رو برای کسایی که هنوز نخوندنش وصف کنم. فقط همینو میگم که شاهکاره. شاهکار!
به نظرم کتابی هست که هرکسی نمیتونه کامل درک و احساسش کنه (حتی شاید من هم نتونستم)و گاهی ممکنه خواننده گیج بشه از قلم آقای عباس معروفی، اما به نظرم قطعا ارزش خوندن داره، مخصوصا برای کسایی که احساس میکنن در خانواده اشون به دلیل اختلاف نسلی و رویا و عقایدشون طرد شدن، البته پیشنهاد دوستانه میکنم اگه تازه کتاب خوندن را شروع کردین بلافاصله سراغ این کتاب نرین
کتابو چند هفته پیش تموم کردم و بعد این کتاب خیلی کتابای دیگه خوندم ولی هنوز درگیر غم سمفونی مردگانم کتابی که در عین زیبایی پر از تاریکی و درد بود واقعا سرنوشتشون قلبم رو مچاله کرد . این کتاب واقعا شاهکار بود انقدر قدرتمند و تأثیرگذار که حتی با گذشت زمان هم حضورش رو تو ذهنم حس میکنم
بینظیره / میترسم به کسی معرفی کنم و قدرشُ ندونه
معرفی نکن . من معرفی کردم و قدرش رو ندونستن . واقعیت اینه که متن کتاب سبک نیست و هرکسی نمیتونه از پس قلم عباس معروفی بر بیاد به همین دلیل کتاب رو درک نمیکنن و یه چیزایی درباره ش میگن که مغز آدم سوت میکشه...
این کتاب شاید برای افرادی که تازه کتاب خوندن رو شروع کردن، خوندنش کمی سخت باشه؛ چرا که فلش بکهای زیادی داره و ممکنه خط داستانی رو گم کنید اما در مجموع میتونم بگم یکی از دوست داشتنیترین کتابایی بود که خوندم و قلبم رو مچاله کرد. قلبم تا همیشه پیش سوجی میمونه. زندگی اون با یک پدر سلطهگر، روایت نزدیکی به زندگی خودم داشت.
سلام وقتتون بخیر کی موجود میشه؟
قسمت زرد رنگ که جای قیمت هست رو بزنید بعد از موجود شدن بهتون با پیامک خبر داده میشه
شاید اورهان هم به نحوی داستان کسانی بود که با رنج دوست داشته نشدن، زندگی کرده بودند... - آن مادر مهربان که همه محبتش را شش دانگ به اسم آیدین انگشت زده بود، حتی یک بار هم نگفت: "اورهان من". - عصر دلگیری بود. رفتم گورستان، سر قبر پدر نشستم و گریه کردم. گفتم: پدر، مرا از چی ساختی، او را از چی؟ چرا زنها نگاهم نمیکنند، چرا اخمشان را برای من میآورند؟ چرا قشنگترین دختر دنیا شیدای برادرم شده؟ خمیره مان که یکی است. نیست؟ یاد عباس معروفی و تمام آیدین هایی که بهای سنگینی به جرم متفاوت اندیشیدن پرداخت کردند گرامی.
چرا چاپ شومیز رقعی ۳۵۰ صفحه است؟ولی بعضی از چاپهای رقعی شومیز ۳۷۵ صفحه؟این کتاب سانسور شده؟
اولین باری که این شاهکارو خوندم نزدیک ده سال پیش بود البته بصورت پیدیاف، از اونموقع حتی ذرهای از غم سوجی در من کم نشده و همیشه براش ناراحتم، فقط کاش نسخه چاپیش یکم ارزونتر بود میتونستم فیزیکی هم داشته باشمش
یک اصل در ارتباط با تعیین قیمت کتاب ، تیراژ آن هست ، هر چه تیراژ کتابی بالاتر باشد ، باید قیمت آن هم برای خریدار پایینتر باشد.زمانی که من این رمان را تهیه کردم ، تیراژ آن بالای ده هزار نسخه بود و بعید میدانم الان هم کمتر شده باشد ، اصولا هم رمانهای ایرانی خیلی پر فروشتر از غیر ایرانیها هستند و با این همه ، مرتب قیمت آنها هم رو به تزاید است !
فقط اگه میشه کمی ارزون ترش کنین خیلی گرون شده
کتابی که بارها میشه خواند و هر بار قدرت قلم عباس معروفی در فضاسازی، شخصیت پردازی و کنار هم گذاشتن پازلهای داستان مو به تن آدم سیخ میکنه
به نام آیدین آیدا و سورملینا وبه یاد تمام مردگانی که نامشان را نمیدانیم اما نام تمامشان یحیاست
ایدینهای هر دوره دقیقا بهی روش از بین رفتن پدرانب ک نخاستن بچه هاشون بیشترو بهتراز خودشون باشن پدرای الان هم هیچ تفاوتی با پدر ایدین ندارن همونقدر بی رحم همونقدر نسبت ب دختر بیتفاوت همونقدر نسبت ب یچهها فرق گذاشتن... مادری ک هیچ قدرتی توی اون زندگی نداشت
سمفونی مردگان، اه از این کتابی که شاید هیچوقت فراموشش نکنم. بعد از شیش سال خوندن و دوباره مرور کردنش هنوز هم وقتی به کتاب موردعلاقم فکر میکنم به یاد سمفونی مردگان میافتم. هرکسی این کتاب رو نخونه واقعا چیز مهمی رو از دست میده و از یک طرف دلم نمیخواد به کسی معرفیش کنم که بخونتش چون حس میکنم قدرش رو نخواهند دونست. هرکسی میگه چرا غمگینه و هیچ چیزی جز سیاهی درونش دیده نمیشه رو نمیفهمم. این کتاب زندگی و بیان واضح روزهایی که ایرانیها سالهاست دارن میگذرونن. کتاب بیانگر اونچیزی هست که توی اصل ما انسانهاست که توی “ پدر گفت : دنبال چه میگردی؟ دنبال خودم “ به صورت واضح دیده میشه. ولی دنیای مادی و انسان ماده گرا گاها فراموش میکنه که ما باید در این جهان دنبال خودمون بگردیم نه بیشتر و بیشتر مثل اورهان و پدر حودمون رو گم کنیم. شاهکاز. شاهکاز واقعی!
دقیقا! میترسم به کسی معرفیش کنم و قدرش رو ندونه!