کتاب مردن

Sterben
کد کتاب : 13710
مترجم :
شابک : 978-9642093007
قطع : جیبی
تعداد صفحه : 144
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1982
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب مردن اثر آرتور شنیتسلر

زوجی جوان به نام های ماری و فلیکس در عصر یک روز بهاری ماه مه 1890، در پارک همدیگر را ملاقات می کنند. حین قدم زدن در باغ رستوران، فلیکس به ماری می گوید که به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است و یک سال بیشتر فرصت زنده ماندن ندارد او دارد می میرد. ماری نامطمئن و ناباورانه تصمیم می گیرد که تا پایان در کنار او باشد. در این مدت ما شاهد نوساناتی در رابطه و ذهنیات هر دو هستیم. فلیکس درون خود امید مرموزی احساس می کند، شاید او از آن ادم های خوش شانس باشد و علارغم همه ی شواهد زنده بماند. ماری با وجود عشقی که نسبت به فلیکس دارد اما همجنان میخواهد زندگی کند و خوشی ها و لذت های جهان را پیش روی خود می بیند. برای فلیکس این تمایلات طبیعی و و سرزندگی شان به تدریج نوعی حس خیانت به حقیقت در او ایجاد می کند.
او می خواهد با ماری بماند و به گونه ای عشقشان را جاودانه نگاه دارد و سرنوشت را با ماری به اشتراک بگذارد... مردن جزو اولین آثار روانشناسانه است و ایده هایی شگفت انگیز در این حوزه در خود دارد. نثر آرتور شنیتسلر نثری شاعرانه و هوشمندانه است جزئیات در آن حیاتی اند و هیچ کلمه ای هدر نمی رود.

کتاب مردن

آرتور شنیتسلر
آرتور شنیتسلر (به آلمانی: Arthur Schnitzler) ‏ (زاده ۱۵ می ۱۸۶۲ وین - درگذشته ۲۱ اکتبر ۱۹۳۱ وین)، رمان‎نویس و نمایش‌نامه‌نویس اتریشی بود.آرتور شنیتسلر در سال ۱۸۶۲ در شهر وین متولد شد. تحصیلات خود را در رشتهٔ پزشکی به پایان رساند، ولی به زودی از طبابت روی‎گردان شد و به نویسندگی و ادبیات علاقهٔ زیادی نشان داد.شنیتسلر نه تنها نویسنده‌ای برجسته به‌شمار می‌رفت بلکه روانشناس متبحری نیز بود که در بیشتر آثار خویش به تجزیه و تحلیل روانی مهمی دست زده و سعی کرده&zwnj...
نکوداشت های کتاب مردن
Schnitzler was a remarkable and versatile talent who adapted for his artistic purposes both the new techniques of psychoanalysis and what was later to be known as the stream of consciousness.
شنیتسلر نویسنده ای با استعداد و همه کاره بود که برای اهداف هنری خود هم از تکنیک های جدید روانکاوی و هم آنچه بعدا به عنوان جریان سیال ذهن شناخته شد، استفاده می کرد.
John Bayley, Times Literary Supplement

قسمت هایی از کتاب مردن (لذت متن)
این راز زنده بودن است ، و من آن را کشف کردم :این که احساس کنی همه چیز از آن توست