کتاب توریست اتفاقی

The Accidental Tourist
کد کتاب : 82962
مترجم :
شابک : 978-6004058117
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 504
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1985
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

نامزد جایزه پولیتزر سال 1986

برنده جایزه کتاب سفیر سال 1986

نامزد جایزه کتاب لس آنجلس تایمز سال 1985

برنده جایزه حلقه ملی منتقدان کتاب سال 1985

معرفی کتاب توریست اتفاقی اثر آن تایلر

کتاب "توریست اتفاقی " داستانی درباره شخصی به نام میکون است که در تنهایی خود فرو رفته است تا اینکه یک ملاقات اتفاقی زندگی او را تغییر می دهد. این اتفاق ساده تاثیر بسیار زیادی در شخصیت میکون به وجود می آورد که ماجرای آن بسیار خواندنی است. نویسنده این کتاب "آن تایلر" بابت نوشتن این اثر داستانی جایزه های زیادی را دریافت کرده است.
میکون از غم و اندوه زیاد منفعل شده است. یکروز به طور تصادفی با موریل ملاقات می کند. او یک مربی عجیب و غریب سگ است که خوشبین بودن آن اجازه نمی دهد میکون در خودش فرو رود. علی‌رغم تلاش‌های ماکون برای منزوی ماندن، موریل به زندگی انفرادی و منظم خود پایان می‌دهد و او را به مرکز داستان عاشقانه‌ای زیبا که هرگز تصور نمی‌کرد، می‌کشاند.
آن تایلر نویسنده کتاب "توریست اتفاقی" در سال 1941 در مینیاپولیس به دنیا آمد و در رالی، کارولینای شمالی بزرگ شد. او نویسنده بیش از بیست رمان مطرح و پرفروش است. رمان بیستم او، یک قرقره نخ آبی، در فهرست کوتاه جایزه من بوکر در سال 2015 قرار گرفت. یازدهمین رمان او، درس های تنفس، در سال 1988 جایزه پولیتزر را دریافت کرد. او عضو آکادمی هنر و ادبیات آمریکا است.

کتاب توریست اتفاقی

آن تایلر
آن تایلر، زاده ی ۲۵ اکتبر سال ۱۹۴۱ در مینیاپولیس، مینه سوتا، رمان نویس، داستان نویس و منتقد ادبی آمریکایی و برنده ی جایزه ی پولیتزر برای داستان در سال ۱۹۸۹ است.آن تایلر در سال ۱۹۶۳ با نویسنده و روانپزشک ایرانی، تقی مدرسی ازدواج کرد. مدرسی که ۱۰ سال از او بزرگتر بود، در آمریکا مشغول تحصیل بود. آن ها در دانشگاه دوک با هم آشنا شدند و علاقه به ادبیات سبب شد که بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند. پس از ازدواج و به علت پایان یافتن اعتبار ویزای اقامت مدرسی در آمریکا، به مونترال کانادا نقل مکان کردند و پس از...
نکوداشت های کتاب توریست اتفاقی
Without Anne Tyler, American fiction would be an immeasurably bleaker place
بدون آن تایلر، ادبیات داستانی آمریکایی جای بی اندازه ای تاریک تر خواهد بود
Newday

A delight . . . a graceful comic novel about getting through life.
یک لذت . . یک رمان کمیک برازنده درباره گذر از زندگی.
Wall Street Journal Wall Street Journal

Poignant . . . funny . . . The Accidental Tourist is one of her best. . . . [Tyler] has never been stronger.
سوزناک . . . خنده دار . . . توریست تصادفی یکی از بهترین های اوست. . . . [تایلر] هرگز قوی تر از این نبوده است.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب توریست اتفاقی (لذت متن)
آدم هایی که همیشه به یه رستوران می رید، همون رستورانی که قبل از شما پدربزرگ و مادربزرگتون می رفتن و حتی توی رستوران هم ظرف ها و قاشق و چنگال هاتون رو دوباره طوری می چینید که انگار توی خونه سر میز نشسته اید. سر هر موضوعی تردید دارید و فکر می کنید، نمی تونید بدون کلی جروبحث و نظر موافق و مخالف حتی یه پرده رو بکشید. می گید: ‘خب اگه پرده رو نکشیم، توی خونه خیلی داغ می شه ولی اگر هم بکشیمش، داخل خونه دم می کنه...’. هر روز باید شش لیوان آبتون را حتما بخورید یا هر شب اون سیب زمینی باارزشتون رو. به خودکار و ماشین تحریر برقی و دندهٔ اتوماتیک هم اعتقادی ندارید. به سلام و خداحافظ گفتن هم اعتقادی ندارید.