کتاب جامعه شناسی هنر

The Sociology of Art
کد کتاب : 13776
مترجم :
شابک : 978-9641854753
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 384
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : 3 اردیبهشت

معرفی کتاب جامعه شناسی هنر اثر دیوید اینگلیس

جامعه شناسی چگونه می تواند پرتویی بر فرهنگ و هنر در جامعه معاصر بیاندازد؟ چه چیزی در درک جامعه شناختی هنر بارز است؟ امروزه جامعه شناسی هنر به چه روشهایی بینش تازه ای در مورد ماهیت زندگی هنری ایجاد می کند؟ این جلد شامل مقالاتی از طیف گسترده ای از نویسندگان است که هرکدام از آنها با نشان دادن شیوه های متعددی که بیان گر تاثیر عمیق محیط اجتماعی در شکل گیری فرایند ها ی هنری است می باشد. دربرگیرنده طیف وسیعی از حوزه های هنری از جمله نقاشی، فیلم، باله و معماری است. کتاب شرح می دهد که چگونه فهم جامعه شناختی هنر چشم انداز های غنی و مهیجی را برای نقد با قاعده ارائه می دهد. این کتاب با پوشش تمام مکاتب مهم فکری و پرداختن به اشکال مختلف هنری، به خواننده یک راهنمای قابل فهم و در دسترس از مسائل اغلب پیچیده ارائه می دهد. این یک منبع ارزشمند برای دانشجویان خواهد بود که به دنبال درک سهم جامعه شناسی در مطالعه موضوعات هنری و زیبایی شناسی هستند. کتاب«جامعه شناسی هنر» شامل دو قسمت است. در بخش ابتدایی ایده های تئوریک حائز اهمیت در حوزه جامعه شناسی هنر مورد بررسی قرار می گیرد و در بخش بعدی به نحوه ی استفاده ازین اندیشه ها در تحلیل آثار هنری مختلف نشان داده می شود. در واقع فصول این بخش به مطاله ی موردی به شکل های مختلفی از آثار هنری می پردازد. آفرینش هنری و پویایی اجتماعی عمیقا درهم تنیده اند و درک روشمند این درهم بافتکی مستلزم طرد و نفی اسطوره هایی چون «ذات/اصالت اثر هنری»، «منشا بدوی هنر» و «راز آلودگی/تقدس هنر» است.

کتاب جامعه شناسی هنر

دسته بندی های کتاب جامعه شناسی هنر
نکوداشت های کتاب جامعه شناسی هنر
Inglis and Hughson are to be congratulated for producing such an exciting, innovative and rigorous collection of original papers on the sociology of art, which is long overdue in this area of study
انگیلس و هاگسون به دلیل تهیه چنین مجموعه هیجان انگیز، خلاقانه و سختگیرانه از مقالات اصلی درباره ی جامعه شناسی هنر که برای مدت طولانی در این زمینه در حال تحصیل است مورد تبریک قرار گرفته اند.
Professor Helen Thomas, Research Director at London College of Fashion, UK

قسمت هایی از کتاب جامعه شناسی هنر (لذت متن)
واژه ی « هنر » برای شما چه معنایی دارد؟ آیا تصاویر نقاشی ها و مجسمه هایی در نگارخانه ها را به یادتان می آورد یا ارکسترهایی که بتهوون و موتسارت را می نوازند؟ بیان گر آثار نوابغ بزرگ است یا چیزهای کسل کننده ی پرتکلف؟ آیا نقاشی های جان کانستبل ( ۴) و کلود مونه ( ۵) را به یادتان می آورد یا چیدمان های ( ۶) تریسی امین ( ۷) و دیمین هرست ( ۸) را؟ شما را به یاد غروب هایی دلپذیر هایی دلپذیر می اندازد یا شب های ملال بی پایان؟ هنر معمولا تهییج تان می کند یا توی ذوق تان می زند؟ آیا فیلم های آرنولد شوارزنگر را بر اجراهای باله، یا بریجت جونز را بر جین آستین ترجیح می دهید؟ آیا واژه ی هنر برای شما به معنای چیزهایی است که احساس می کنید بدون آن ها نمی توانید زندگی کنید یا چیزهایی را به یادتان می آورد که اصلا علاقه ای به آن ها ندارید؟ پاسخ شما به پرسش های فوق و پرسش های مشابه هرچه باشد چیزهای بسیاری درباره ی سلیقه و خلق وخوی شخصی تان، و نیز راجع به جایگاه تان در جامعه آشکار می کند. همان طور که در این کتاب خواهیم دید، اگر به نقش هنر در جامعه بیندیشیم به درکی از این که جامعه چگونه کار می کند خواهیم رسید. حتا کسانی که کوچکترین علاقه ای به هنر ندارند یا عملا از آن متنفرند، وقتی عقایدشان را [ در این زمینه ] ابراز می دارند ناخواسته چیزهای بسیاری راجع به خود افشا می کنند.