کتاب درباره هوش هیجانی

On Emotional Intelligence
10 مقاله که باید خواند
کد کتاب : 13981
مترجم :
شابک : 978-6006047638
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 180
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب درباره هوش هیجانی اثر هاروارد بیزینس ریویو

اگر چیز دیگری درباره هوش هیجانی نمی خوانید ، این 10 مقاله را که توسط متخصصان هاروارد در این حوزه جمع آوری شده است را بخوانید. آنها در بایگانی Harvard Business Review از صدها مقاله استفاده کرده اند و مهمترین مواردی را که برای کمک به شما در تقویت مهارت های احساسی و موفقیت حرفه ای شما نیاز است را انتخاب کرده اند.

این کتاب به شما کمک خواهد کرد که:

حالات و عواطف خود را تحت نظارت قرار دهید
تصمیماتی با هوش و همدلی در مورد مردم بگیرید
تضاد را کنترل کنید و احساسات را در تیم خود تنظیم کنید
به مقاومت در برابر شرایط سخت بپردازید
نقاط قوت ، ضعف ، نیازها ، ارزشها و اهداف خود را بهتر بشناسید
توسعه چابکی عاطفی
این مجموعه مقالات شامل: "آنچه باعث می شود یک رهبر" ، "رهبری اصلی: راننده پنهان عملکرد عالی" ، "چرا با انصاف بودن خیلی سخت است"، "چرا رهبران خوب تصمیمات بدی می گیرند" ، "ساختن هوش هیجانی گروه ها"، "قیمت بی انگیزگی: عدم احترام به دردسرهای اخلاقی" ،" چگونه مقاومت می کند "،" چابکی عاطفی: رهبران چقدر موثر فکر و احساسات منفی خود را مدیریت می کنند " و.. را شامل می شود.

کتاب درباره هوش هیجانی

هاروارد بیزینس ریویو
هاروارد بیزنس ریویو مرجع پیشتاز در تفکر مدیریت هوشمند است .هاروارد بیزنس ریویو از طریق مجله HBR ، ۱۱ کتاب ویرایش شده دارای مجوز بین المللی از انتشارات هاروارد بیزنس ریویو ، و محتوای دیجیتالی و ابزارهای منتشر شده در HBR.org ، بینش دقیق و تجارب ارزشمندی را در اختیار متخصصان سراسر جهان قرار می دهد تا خود و سازمان‌هایشان را به شکلی موثرتر هدایت کرده و اثر مثبتی ایجاد کنند.
نکوداشت های کتاب درباره هوش هیجانی
It is very instructive and accurate. In the modern age, reading this book is essential for everyone.
بسیار آموزنده و دقیق نوشته شده است. در عصر مدرن خواندن این کتاب برای همه ضروری است.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب درباره هوش هیجانی (لذت متن)
عدازظهر دم کرده ی غیر قابل تحملی در شهر نیویورک بود، از آن روزهای گرمی که انسان از شدت عرق، عبوس و بی قرار می شود. به هتل محل اقامت خود بر می گشتم و به محض اینکه سوار اتوبوس خیابان مدیسون شدم، از برخورد راننده ی اتوبوس خشکم زد. او که مرد سیاه پوست میانسالی بود، با لبخندی مشتاقانه و لحنی دوستانه هنگام سوار شدن به من خوش آمد گفت: "سلام، حالتان چطور است؟". خوش آمدی که در حین حرکت لاکپشت وار اتوبوس در میان ترافیک سنگین وسط شهر به هر کسی که سوار اتوبوس می شد می گفت و همه ی آنها را به اندازه من متعجب می کرد. بیشتر آنها که در خستگی و کسالت خود غرق بودند به خوشامد او پاسخ نمی دادند.

دانشمندان درباره قلب انسان اظهار داشته اند که سه سیستم مغزی مستقل ولی بسیار به هم پیوسته وجود دارد که همگی به روش خاص خود در آن به فعالیت اشتغال دارند. پژوهشگران دانش اعصاب برای کشف رمز عشق و نقاب از روی آن برداشتن، بین شبکه های نورونی مختص دلباختگی و علاقه و محبت و بالاخره مساله جنسی تفاوت هایی قائل هستند که هر یک با مجموعه ای از مواد شیمایی مغزی و هورمونی متفاوت از همدیگر، به تحرک می پردازد و جداگانه وارد مسیرهای نورال خاص خود می شود و چاشنی شیمیایی خاص خود را با عشق های جورواجور و متنوع در هم می آمیزد. عشق و دلدادگی تاب مستوری ندارد و راز عاشق دلباخته را عیان می سازد و معلوم می کند منظور که بوده است و برای چه کسی، به خصوص هنگامی که از نظر غایب بوده است، دلتنگ گشته ایم. ولی احساس علاقه و محبت زمانی به وجود می آید که خود را مکلف بدانیم تا فردی را که عزیز می داریم و توجه و مراقبت از وی را واجب می شماریم، با دل و جان کمر به خدمتش بربندیم. به هر روی، وقتی که دلبسته می شویم، تکلیف معلوم است که جدایی نارواست، ولی هنگامی که مراقب و حامی هستیم، باید در اجرای این وظیفه کوشا باشیم و در نهایت موضوع سوم - روابط جنسی است که تعریفی خاص خود دارد. گرچه این هر سه چنان به هم تنیده اند که تعادل موزون و ظریفی برای بقای نسل به وجود آورده اند.