کتاب ال دورادو

Selected Poem
ترجمه و تحلیل گلچینی از اشعار ادگار آلن پو
کد کتاب : 14035
مترجم : النا ابراهیمی
شابک : 978-9645476982
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 218
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1845
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ال دورادو اثر ادگار آلن پو

گردآوری و ترجمۀ اثر پیش رو به کوشش النا ابراهیمی فرشچی صورت گرفته و به چاپ انتشارات فروزش رسیده است. ادگار آلن پو نویسنده، شاعر، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی است. کتاب پیش رو دربردارندۀ گزیده ای از اشعار او به دو زبان انگلیسی و فارسی است و در پایان هر شعر به تحلیل آن پرداخته شده است.

کتاب ال دورادو

ادگار آلن پو
ادگار آلن پو، زاده ی ۱۹ ژانویه ۱۸۰۹ و درگذشته ی ۷ اکتبر ۱۸۴۹، نویسنده، شاعر، ویراستار و منتقد ادبی اهل آمریکا بود که از او به عنوان یکی از پایه گذاران جنبش رمانتیک آمریکا یاد می شود.پو در بوستون به دنیا آمد. دومین فرزند دو بازیگر بود. پدرش در سال ۱۸۱۰ خانواده را ترک کرد و مادرش یک سال بعد درگذشت. بعد از این، جان و فرانسس آلن از ریچموند، ویرجینیا، سرپرستی او را برعهده گرفتند. هرچند هیچ وقت به صورت رسمی سرپرستی او را نپذیرفتند، ولی پو تا اواخر نوجوانی پیش آن ها بود. تنش ها بین ادگار و جان آلن ب...
قسمت هایی از کتاب ال دورادو (لذت متن)
گوش فرادار به آواز دلنواز زنگ های عروسی / زنگ های طلایی! / ترانه شان طلیعه دار عیش است و عشرت و شادی! / چه هلهله ای سر می دهند در خلوت دلنشین دیار شب! / چه زرین نغمه ای به ریخت و پرداخت نواخته می شود / و نقش قمری به نوای این نغمه روی ماه تاب می خورد.