کتاب شاهد

Le voyeur
کد کتاب : 14727
مترجم :
شابک : 978-9644483653
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 242
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1955
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب شاهد اثر آلن رب گری یه

کتاب "شاهد" نوشته "آلن رب گری یه" نویسنده و فیلمساز فرانسوی و از مهمترین چهره های جنبش رمان نو در دههٔ ۱۹۶۰ میباشد.

شخصیت اصلی این رمان،ماتیاس ساعت فروش دوره گردی است که در مدتی است توان فروش ساعت هایش را ندارد و بهمین دلیل بشدت دچار مشکلات مالی شده است.بهمین دلیل ماتیاس تصمیم میگیرد به زادگاهش که یک جزیره کوچکی است برگردد.او امید دارد که با تکیه کردن به آشنایانش در آنجا بتواند به کاسبیش رونق ببخشد.

"آلن رب گری یه" در این رمان خواننده را درگیر معمایی میکند که راه حل های بسیاری دارد.در ابتدای رمان،ماتیاس ساعت فروش در ظاهرا برای رهایی از شرایط سختش به شهرش بر میگردد و خواننده انتظار همین را دارد اما درست در همان روز که به شهر میرسد،دخترکی به درون آب پرت میشود.

کتاب "شاهد" همچون کارهای قبلی آلن کمی گیج کننده و پر معماست.

کتاب شاهد

آلن رب گری یه
آلن روب گری یه نویسنده و فیلمساز فرانسوی و از مهمترین چهره های جنبش رمان نو در دههٔ ۱۹۶۰ بود.نخستین رمان وی یه با نام «جوانی» در بیست و دو سالگی نوشته شد، اما هرگز منتشر نشد. پاک کن ها اولین اثر رب-گریه یه بود که در ۱۹۵۳ توسط انتشارات مینویی چاپ شد. این رمان که مضمونی پلیسی داشت در آن سال برنده جایزه فنئون شد و به شدت مورد توجه رولان بارت منتقد برجسته ادبیات فرانسه قرار گرفت.
قسمت هایی از کتاب شاهد (لذت متن)
انگار هیچ کس نشنیده بود. سوت کشتی بار دوم به صدا درآمد تیز و کش دار بود و به دنبال آن 3 غرش پشت سرهم با شدتی که گوش را کر می کرد. مانند بار اول نه فریادی از کسی برخاست و نه کسی خود را عقب کشید حتی یک چین هم روی هیچ صورتی تکان نخورد.