کتاب سایکوسیس 4:48

4.48 Psychosis
  • 10 % تخفیف
    104,000 | 93,600 تومان
  • موجود
  • انتشارات: بیدگل بیدگل
    نویسنده:
کد کتاب : 14872
مترجم : عرفان خلاقی
شابک : 978-6007806555
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 121
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2000
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب سایکوسیس 4:48 اثر سارا کین

سایکوسیس 4:48 آخرین نمایشنامه ی سارا کین ، نمایشنامه نویس انگلیسی است. این نمایشنامه هیچ شخصیت و دستور صحمه ی صریح و مشخصی ندارد. و در واقع سبک نمایشنامه ی قبلی او ویار را را ادامه می دهد. از آنجایی که از نظر دستور صحنه نمایشنامه ای خاص است با یک تا چند بازیگر اجرا شده است ؛ اجرای اصلی آن شامل سه بازیگر بود. به گفته دوست و نویسنده ی همکار کین ، دیوید گرگ ، عنوان این نمایشنامه از ساعت 4:48 دقیقه بدست می آید ، یعنی وقتی که کین در حالت افسرده ی خود غالبا از خواب بیدار می شده است. این نمایشنامه معمولا به عنوان تجربه ای از افسردگی بالینی تعبیر می شود. اختلالی که کین از آن رنج می برد. او بعد از نوشتن نمایشنامه ، قبل از اجرای اولیه ی آن خودکشی کرد. به جای اینکه ادعا کنیم نمایشنامه سعی دارد افسردگی را به طور کلی پوشش دهد ، بهتر است بگوییم نمایشنامه تصویری ذهنی از افسردگی است و به مخاطبانش بینشی در یک مورد خاص می بخشد ، اما در همان حال که منعکس کننده وضعیت روانی کین است به صراحت از خود کین جدا می شود. در نمایشنامه تفکر و بحث در مورد خودکشی برجسته است و در حالی که هیچ روایت یا جدول زمانی دقیق وجود ندارد ، به طور واضح با موضوعات و وقایع مشخصی روبرو می شویم: تصمیم گیری در مورد مصرف دارو برای درمان افسردگی ، خواسته های ذهن افسرده ، تأثیرات و اثربخشی دارو ، خود - آسیبی ، خودکشی و دلایل احتمالی افسردگی. مضامین دیگر که در طول نمایشنامه دیده می شود ، علاوه بر افسردگی ، مواردی از انزوا ، وابستگی ، روابط و عشق است ، اما آنها پرخاشگرانه به تصویر کشیده می شود و سپس بی قدرت می شوند.

کتاب سایکوسیس 4:48

سارا کین
سارا کِین (به انگلیسی: Sarah Kane) (۳ فوریه ۱۹۷۱ — ۲۰ فوریه ۱۹۹۹) نمایش‌نامه‌نویس بریتانیایی بود. عشق، تمایل‌های جنسی، مرگ، خشونت و درد، برخی از مضامین آثار او هستند.
نکوداشت های کتاب سایکوسیس 4:48
As compact and beautiful as a diamond in structure--and yet the mood it inspires is as black as coal.
به زیبایی و جمع و جوری ساختار الماس، اما حال و هوای آن الهام گرفته از زغال است.
Time Out

قسمت هایی از کتاب سایکوسیس 4:48 (لذت متن)
دوجنسه ی شکست خورده ای که تنها به خودش اعتماد داشت این اتاق رو واقعیتی شلوغ و پرازدحام می بینه و برای اینکه هیچ وقت از این کابوس بیدارش نکنن التماس میکنه. و آنها همگی آنجا بودند تا آخرینشان و همگی نام مرا می دانستند آن گاه که همچون سوسکی میگریختم از پس صندلی هایشان. به یاد آر نور را و باور دار نور را روشنایی ای آنی پیش از شبی ابدی نگذار که فراموش کنم

خسته ام و ناراضی از همه چیز به عنوان یک انسان شکست خورده ای تمام عیارم گناهکارم، دارم تقاص پس میدم دوست دارم خودم رو بکشم پیش از این می تونستم گریه کنم، اما الآن کارم دیگه از اشک گذشته علاقه ام رو به آدم های دیگه از دست داده ام نمیتونم تصمیم بگیرم نمی تونم بخورم نمی تونم بخوابم نمی تونم فکر کنم نمی تونم غلبه کنم بر تنهایی ام، بر ترسم ، بر نفرتم چاق شده م نمی تونم بنویسم نمی تونم عاشق بشم برادرم داره میمیره، عاشقم داره می میره، منم که دارم هردوشون رومیکشم .سرریز میشم از مرگ خودم از داروهایی که می خورم می ترسم...

دوست ندارم بمیرم این قدر از حقیقت میرا بودنم در عذابم که تصمیم دارم خودکشی کنم نمی خوام زندگی کنم من به عاشق خوابیده ام حسادت می کنم و روی این بیهوشی به اجبار داروش رو میپوشونم وقتی هم اون از خواب بیدار بشه، به بی خوابی شبانه ی خیالاتم و به حرف زدن به لطف داروها بدون لکنتم حسادت میکنه من امسال از خودم به قصد مرگ استعفا میدم.