کتاب آزمایش دکتر اکس

Dr. Ox's Experiment
  • 7,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ققنوس ققنوس
    نویسنده:
کد کتاب : 1490
مترجم :
شابک : 978-600-278-369-1
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1872
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

ژول ورن از برترین و پرفروش ترین نویسندگان ادبیات فرانسه

معرفی کتاب آزمایش دکتر اکس اثر ژول ورن

کتاب آزمایش دکتر اکس، رمای نوشته ی ژول ورن است که نخستین بار در سال 1872 انتشار یافت. دانشمندی موفق و ثروتمند به نام دکتر اکس پیشنهاد ساخت یک سیستم نورپردازی نوین را به مسئولین شهر کوچک کیکاندون می دهد. چون این پیشنهاد، هزینه ای برای شهر ندارد، مسئولین با کمال میل آن را می پذیرند. اما هدف اصلی و پنهان دکتر اکس، نورپردازی نیست بلکه انجام آزمایشی بزرگ در رابطه با تأثیرات اکسیژن بر گیاهان، حیوانات و انسان هاست. او به وسیله ی فرآیند الکترولیز، آب را به اجزای سازنده ی خود، اکسیژن و هیدروژن تبدیل می کند. اکسیژن تولید شده از این فرآیند به جای جای شهر تزریق می شود و باعث افزایش سرعت در رشد گیاهان، و به وجود آمدن هیجانات عجیب و پرخشاگری در حیوانات و انسان ها می گردد.

کتاب آزمایش دکتر اکس

ژول ورن
ژول گابریل ورن، زاده ی 8 فوریه ی 1828 و درگذشته ی 24 مارس 1905، نویسنده، شاعر و نمایش نامه نویس فرانسوی بود که بیشتر شهرتش را مدیون نگارش کتاب های ماجرایی اش بود که دنیای داستان های علمی–تخیلی را دگرگون کرد.ژول ورن در خانواده ای مرفه در منطقهٔ بندری شهر نانت فرانسه متولد شد. به خواست پدرش تحصیلاتش را در رشتهٔ حقوق به پایان برد، اما ذوق نمایشنامه نویسی و رمان نویسی او را بر آن داشت که کم کم به سوی ادبیات کشیده شود. اگر چه در ابتدا در این کار موفق نبود و از دیدگاه مالی هم در مضیقه قرار گر...
نکوداشت های کتاب آزمایش دکتر اکس
An amusing story.
داستانی سرگرم کننده.
Goodreads

قسمت هایی از کتاب آزمایش دکتر اکس (لذت متن)
کوچک کیکاندون بگردید، احتمالا پیدایش نخواهید کرد. پس یعنی کیکاندون شهرکی است نابود شده؟ نه. شهری در آینده؟ باز هم نه. این شهر خلاف نظر تمام اساتید جغرافی وجود دارد، آن هم از هشتصد نهصد سال پیش. حتی دوهزار و سیصد و نود و سه شبح را در خودش جا داده است، البته اگر هر ساکنش را یک شبح فرض کنیم.

این را که گفت، شهردار با نوک انگشت کوچکش تمبری را فشار داد و صدای خفه ای مثل آه به گوش رساند. تقریبا همان لحظه قدم های سبکی آهسته روی سرامیک های پاگرد سریدند. موش هم ممکن نبود با دویدن روی موکتی کلفت چنین صدای خفیفی به وجود بیاورد. در اتاق روی پاشنه های روغن خورده اش چرخید و باز شد. دختر جوان بوری با موهای بلند ظاهر شد. سوزل فانتریکاس بود، تنها دختر شهردار. به پدرش که پیپش را پر از توتون کرده بود منقلی مسی داد، حرفی نزد و فوری رفت، بی آنکه صدای رفتنش ذره ای بلندتر از آمدنش باشد.

جسور و متخصص که کارش در تمام جوامع علمی اروپا شناخته و تحسین شده است؛ رقیبی خوش اقبال برای داوی ها، دالتون ها، بوستوک ها، منری ها، گودوین ها، ویرورت ها و تمام اندیشمندانی که فیزیولوژی را در ردیف اول علوم مدرن جای داده اند.