کتاب داستان های کوتاه کوتاه

Selected Stories
کد کتاب : 14948
مترجم : مریم سامعی
شابک : 978-6007826737
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 78
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1960
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب داستان های کوتاه کوتاه اثر الکساندر سولژنیتسن

مجموعه ای عالی با عنوانی گمراه کننده است. توصیف این داستان های اکشن که در سخت ترین روزهای تاریخ اتحاد جماهیر شوروی تنظیم شده اند ، شاید کمی سخت باشد.

خوانندگان تازه وارد سولژنیتسن این داستان ها را آثاری می یابند که در اواخر عمر او نوشته شده اند که در اصل مقدمه خوبی برای کارهای طولانی تر او هستند. نویسنده از مطالبی استفاده می کند که در طول زندگی خود جمع آوری کرده
برای هر کسی که بدنبال درک روسیه معنوی سالهای 1995 تا 2005 است ، ضروری است.

این مجموعه نشان می دهد که سولژنیتسین در اواخر عمر خود هنوز در حال آزمایش فرم ادبی بود. هشت داستان دارای دو قسمت است که به صورت جفت تصور می شود.
بسیاری از آنها معضلات اخلاقی و گزینه های افراد تحت رژیم توتالیتر را برجسته می کنند. و تعداد کمی با معضلات روسیه پساکمونیست سروکار دارند.
سولژنیتسن در سال 1970 پس از انتشار آثار کلاسیک جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. آثار وی - که 30 میلیون نسخه فروش داشته است - چشم جهان را به وحشت اردوگاه های زندان استالین باز کرد ، جایی که زندانی شدن خود نویسنده مشاهدات سیاسی چشمگیر او را شکل داد.

بسیاری از داستان های مجموعه جدید همچنان به زندگی شوروی می پردازند.
در یکی از آنها یک استاد مهندس سخاوتمندانه به دانشجویی که در تلاش برای قبولی در یک امتحان است کمک می کند تا اینکه سالها بعد درمی یابد که وی دستگیر شده و دانشجو بازپرس KGB وی شده است. دیگری به نام اگو ، در زمان سرکوب وحشیانه دهها هزار دهقان در استان تامبوف در دهه 1920 تنظیم شده است. در میان این خشونت ها ، یک رهبر شورشی مجبور به خیانت به همرزمانش در برابر تهدیدهای خانواده اش می شود.

کتاب داستان های کوتاه کوتاه

الکساندر سولژنیتسن
آلکساندر ایسائویچ سولژنیتسین، زاده ی ۱۱ دسامبر ۱۹۱۸ و درگذشته ی ۳ اوت ۲۰۰۸، نویسنده ی مشهور اهل روسیه و برنده ی جایزه ی نوبل ادبیات در سال ۱۹۷۰ میلادی است. وی به خاطر افشای جنایات جوزف استالین در رمان هایش، بیست سال را در تبعید گذراند.رمان های «مجمع الجزایر گولاگ» و «یک روز از زندگی ایوان دنیسویج» از شاهکارهای او هستند.آلکساندر سولژنیتسین در جنگ جهانی دوم به عنوان افسر توپخانه در ارتش اتحاد جماهیر شوروی خدمت کرده بود و به خاطر خدماتش، مدال افتخار دریافت کرده بود. اما در سال ۱۹۴۵ میلادی به خاط...
قسمت هایی از کتاب داستان های کوتاه کوتاه (لذت متن)
تیرک فرسوده ای را در آتش انداختم و نمی دانستم که انبوه مورچه ها در آن لانه کرده اند. تیرک چوبی شرق شرقی کرد، مورچه ها سرازیر شدند و در ناامیدی پا به فرار گذاشتند. درحالی که در زبانه های آتش می سوختند، به بیرون می گریختند و در خود می پیچیدند. تیرک چوبی را برداشتم و به گوشه ای انداختم. حال، مورچه های زیادی نجات یافتند، آنها بر روی شن ها و میوه های سوزنی کاج می دویدند. اما عجیب بود: آنها از آتش نمی گریختند. به سختی بر ترس خود چیره شدند، به عقب برگشتند و روی برگرداندند. قدرتی آنها را به عقب می کشید، به وطن ترک شده شان.