کتاب اندازه گیری دنیا

Measuring the World
کد کتاب : 15063
مترجم :
شابک : 978-9643697587
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 368
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

اندازه گیری جهان
Measuring the World
کد کتاب : 41608
مترجم :
شابک : 978-6007656297
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 293
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب اندازه گیری دنیا اثر دانیل کلمان

"اندازه گیری دنیا" به قلم "دانیل کلمان" داستان دو دانشمند در زمان سلطنت ناپلئون در اروپا است. اولین دانشمند "الکساندر فون هومبولت" است که یک گیاه شناس ، زمین شناس و کاوشگر است. وی یک برادر بزرگتر هم به نام "ویلهلم فون هومبولت" داشته که از زندگی "عادی" برخوردار است؛ یعنی تحصیل ، کار، ازدواج ، تأسیس خانواده و مرگ! این در حالی است که "الکساندر فون هومبولت" آرزویش را برای اثبات نظریه علمی "نپتونیسم" یا عقیده ای که هسته اصلی زمین، سنگ جامد است، دنبال می کند. طبق نظریه ی او، رشته کوه ها در اثر رسوبات شیمیایی باقی مانده ناشی از کوچک شدن اقیانوس اولیه ایجاد می شوند و آتش در آتشفشان ها از اعماق زمین نمی آید بلکه از سوزاندن مزارع ذغال سنگ تغذیه می شود. این نظریه توسط هر دو کلیسا و "یوهان ولفگانگ فون گوته" حمایت شد.
دانشمند دوم "کارل فردریش گاوس" است که یک ریاضیدان و دانشمند بوده وهمچنین نویسنده ی کتابی است که به نظریه ی اعداد می پردازد؛ نظریه ای که چندین تئوری ریاضی امروزی را شکل داده است. او یک نابغه در ریاضیات است.
"اندازه گیری دنیا" به چندین فصل تقسیم شده است که طی آن زندگی گاوس و هومبولت به طور متناوب تا زمانی که یکدیگر را ملاقات می کنند ، پیش می رود. این رمان نشان می دهد که دانشمندان در قرن هجدهم چه دورانی را پشت سر گذاشتند و تقریبا تمام زندگی خود و حتی زندگی خانوادگی و اجتماعی خود را صرف گذراندن حرفه و اشتیاق علمی خود نمودند. این کتاب مملو از حکایت ها و نظریه ها و توضیحات علمی است که "دانیل کلمان" به شیوه ای ساده و حتی خنده دار توانسته آنها را بیان کند. چیزی که فقط داستان نویسان با استعداد می توانند از پس آن بربیایند.

کتاب اندازه گیری دنیا


ویژگی های کتاب اندازه گیری دنیا

نامزد نهایی دریافت چندین جایزه ی ادبی

دانیل کلمان
دانیل کلمان (به آلمانی: Daniel Kehlmann) (زاده ۱۳ ژانویه ۱۹۷۵) نویسنده آلمانی زبان متولد مونیخ است. وی تابعیت آلمان و اتریش را داراست.کلمان دارای دغدغه‌های فلسفی است، همان افکاری که نیچه با آن در تقابل بود و از ان سخن می‌گفت و این نویسنده از زاویه‌ای دیگر با آنها روبرو می‌شود و قصد دارد تهی بودن آن را برملا کند. از ویژگی‌های کارهای دانیل کلمان می‌توان به طنز پنهان و شیوه و نحوه بیان وی را نام برد که دارای محبوبیت فراوان است. کلمان شخصیت‌ها را ساده بیان می&zw...
نکوداشت های کتاب اندازه گیری دنیا
A masterfully realized, wonderfully entertaining and deeply satisfying novel. . . . Addictively readable and genuinely and deeply funny.
رمانی کاملا قابل درک، فوق العاده سرگرم کننده و کاملا رضایت بخش است ... خواندنش اعتیاد آور است و در واقع عمیقا بامزه است.
Los Angeles Times Los Angeles Times

قسمت هایی از کتاب اندازه گیری دنیا (لذت متن)
این که آدم در یک زمانۀ خاصی به دنیا آمده باشد و خواه ناخواه، زندانی همان زمانه باقی بماند، هم ناجور است هم ناحق. نمونۀ کامل جبر تاسف انگیز هستی. به این ترتیب، آدم نسبت به گذشتگان به طرزی ناجوانمردانه، برتری پیدا می کند، در حالی که در مقایسه با آیندگان، دلقکی بیش نیست.