کتاب پاپیون

Papillon
کد کتاب : 15137
مترجم : پرویز نقیبی
شابک : 978-9640018873
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 688
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

Papillon
کد کتاب : 131414
شابک : 978-0007876235
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 607
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1969
نوع جلد : شومیز
زبان کتاب : فرانسوی
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب پاپیون اثر هانری شاریر

هنری شاریر که بخاطر خالکوبی پروانه ای روی سینه اش با نام مستعار پاپیون شناخته می شود در 1931 در پاریس به جرم قتلی که مرتکب نشده بود محکوم شد. او محکوم به حبس ابد در زندانی در فرانسه می شود.. تنها دغدغه ی ذهنی او از این پس یک چیز می شود: فرار . پس از برنامه ریزی و اجرای یک سری تلاش های ناکام در طی سال های طولانی ، وی سرانجام به زندانی بدنام و ترسناک ، به نام جزیره شیطان فرستاده می شود ، مکانی که از آن هیچ کس فرار نکرده بود. . . تا زمانی که پاپیون ... پرواز وی به سمت آزادی یکی از باورنکردنی ترین شاهکارهای زیرکی ، اراده و استقامت بشر تا کنون است.
پاپیون زندگی نامه ی خود نویسنده ی آن است. زندگی نامه حیرت انگیز شاریر با نام رمان پاپیون ، در فرانسه برایش تحسینی فوری _در سال 1968 که کتاب منتشر شد_ به ارمغان آورد. در آن زمان بیش از بیست سال از فرار نهایی وی از زندان می گذشت. در اینکه چه مقدار از ماجراهای رمان پاپیون واقعی است و برای نویسنده ی آن اتفاق افتاده و چه مقدار زاییده ی تخیلات شاریر است اختلاف نظر وجود دارد. بعضی تنها قسمت کمی از آن را واقعی می دانند. چه واقعی باشد چه بر مبنای تخیل رمان پاپیون از زمان انتشار آن تا کنون تبدیل به یک اثرکلاسیک ارزشمند شده است -ماجرای ادیسه ای مدرن، جذاب و ، تکان دهنده ،. ماجرای مرد بی گناهی که در نهایت شکست نمی خورد.

کتاب پاپیون

هانری شاریر
آنری شاریر (به فرانسوی: Henri Charrière) نویسنده قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است. وی که به اتهام قتل توسط دادگاه فرانسه محکوم شده بود، مهمترین حوادث پیرامون این ماجرا را در کتابی با عنوان پاپیون به رشتهٔ تحریر در آورد. این کتاب بسیار موفق بود. وی ادعا داشت که بیشتر رخدادهای تحریر شده در پاپیون تا حد زیادی درست است، اما منتقدان مدرن بر این باورند که بسیاری از مواد کتاب در واقع خاطرات نقل‌شدهٔ دیگر زندانیان همراه «شاریر» بوده‌است.
نکوداشت های کتاب پاپیون
A first-class adventure story.
یک داستان ماجرایی درجه اول
New York Review of Books New York Review of Books

The greatest adventure story of all time.
بهترین داستان ماجراجویانه ی همه ی دوران.
uguste Le Breton

[Papillon] is the ultimate hero defying the ultimate system of oppression and succeeding by dint of will, optimism
پاپیون قهرمانی نهایی است که با سیستم نهایی ظلم و ستم می جنگد و به مدد اراده و خوش بینی اش پیروز می شود.
New York Times New York Times

قسمت هایی از کتاب پاپیون (لذت متن)
«پسرک گستاخ! اگر خیال می کنی که می توانی از چنگ من فرار کنی، اشتباه می کنی! درست است که کسی چنگ و چنگال را در دست های من نمی بیند، اما بدان که چنگال پنجه های من تو را تکه و پاره خواهد کرد و دستور این عمل از درون مغز من صادر خواهد شد. و اگر من ترس در دل همه وکلای مدافع انداخته ام و در دادستانی به عنوان دادستانی خطرناک متمایز شده ام از آن است که هرگز نمی گذارم شکار و طعمه ام از دستم فرار کند. من نمی خواهم بدانم که تو گناهکاری یا بی گناه، بلکه تنها کار من این است که از هر چه علیه تو و به ضررت ست، استفاده کنم. زندگی کولی وارت در محله «مونمارتر» شهادت های دروغینی که به تحریک پلیس گرفته شده است، و اظهارات خود مامورین پلیس، با این پرونده تهوع آوری که بازپرس برایت ساخته باید تو را آن قدر فاسد و کثیف نشان بدهم که هیئت منصفه از جامعه طردت کنند.» به نظرم می آید که راستی راستی این «آدم خوار» دارد با من حرف می زند، مگر اینکه خواب دیده باشم. خیال می کنم که به من می گوید:« تو کارت نباشد متهم، مخصوصا سعی نکن که از خودت دفاع کنی! من خودم در «جاده تباهی و گندیدگی» تو را سوق خواهم داد و امیدوارم که اعتقادی به هیئت منصفه نداشته باشی!»