کتاب 13 ساعت

The 13 Clocks
کد کتاب : 15718
مترجم :
شابک : 978-6003206540
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 108
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1950
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب 13 ساعت اثر جیمز تربر

کتابی دیگر از غول طنز آمریکایی جیمز تربر.
دست های هر سیزده ساعت هنوز در قلعه تیره و تار بر روی تپه ی تک تنهایی ایستاده است. جایی که یک دوک شرور با خواهرزاده خود ، شاهزاده خانم سارالیندای زیبا زندگی می کند. دوک خیال می کند که زمان را منجمد کرده است ، زیرا می ترسد روزی یک شاهزاده بیاید و دست شاهزاده خانم را بگیرد - تنها دست گرم قلعه را. او برای خنثی کردن این سرنوشت ، کارهای غیرممکن را برای خواستگاران سارالیندا تعیین می کند. اما وقتی شاهزاده جسور زورنا فرا می رسد ، به یک خنیاگر سرگردان تغییر قیافه می دهد و از امدادهای غیبی برخودار است ، دوک سرانجام باید شاهد مسابقه دادن او باشد.
وقتی 13 ساعت برای اولین بار در سال 1950 منتشر شد ، داستان افسانه ای خیالبافانه ی جیمز تربر توانست خوانندگانی از همه ی سنین را به خود جذب کند. جیمز تربر نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که از او نوول ها و داستان های کوتاه زیادی به جا مانده است. اوج فعالیت این نویسنده در دوران رکود اقتصادی آمریکا یعنی سال های 1929 تا 1939 بود. تربر یک آمریکایی وطن پرست بود و ناشاد بودن را مخالف آمریکایی می دانست. به همین دلیل بیشتر آثار او هجو آمیز است.

کتاب 13 ساعت

جیمز تربر
جیمز گروور تربر (James Grover Thurber) نویسنده و کارتونیست آمریکایی است که در شهر کلمبوس از ایالت اوهایوی آمریکا متولد شد.جیمز تربر طنزنویس و هنرمند موفق آمریکایی در سال ۱۸۹۴ در شهر کلمبوس ایالت اوهایوی آمریکا به دنیا آمد. چشم‌های او در کودکی در تصادفی آسیب دید و به تدریج ضعیف شد تا اینکه نابینا شد و در سال ۱۹۶۱ درگذشت، از او میراثی باارزش از نوول‌ها و قصه‌های کوتاه فراوان بجا مانده‌است. اوج فعالیت نویسندگی او مصادف با دورهٔ بحران اقتصادی آمریکا (۱۹۲۹–۱۹۳۹) بود. اینک...
نکوداشت های کتاب 13 ساعت
One of the cleverest [fairy tales] that any modern writer has been able to tell.
یکی از هوشمندانه ترین قصه های پریانی که یک نویسنده ی مدرن می تواند روایت کند.
Time Time

One of [Thurber’s] best but overlooked works . . . A raucous play of words that sounds like poetry, reads like prose, and narrowly skirts the line between the ridiculous and the profound.
یکی از بهترین آثار که نادیده گرفته شده است. بازی نامرتب کلمات که شبیه شعر به نظر می رسد. مانند نثر خواننده می شود و مرز بین مسخره و عمیق را باریک می کند.
World Magazine

This book . . . is probably the best book in the world. And if it’s not the best book, then it’s still very much like nothing anyone has ever seen before, and, to the best of my knowledge, no one’s ever really seen anything like it since. . . . It’s unique. It makes people happier, like ice cream.
این کتاب احتمالا بهترین کتاب جهان است. اگر بهترین کتاب نیست پس شبیه چیزی است که کسی قبلا ندیده است. تا آنجا که من می دانم کسی تابحال چیزی مانند این را ندیده است. این کتاب تک است. مردم را خوشحال تر می کند. مانند بستنی.
Neil Gaiman, from the Introduction

قسمت هایی از کتاب 13 ساعت (لذت متن)