کتاب جبهه های افتخار

Fields of Glory
کد کتاب : 1577
مترجم :
شابک : ‏‫‭978-600-229-807-2‮‬
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 178
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 1990
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه گنکور 1990

معرفی کتاب جبهه های افتخار اثر ژان روئو

کتاب جبهه های افتخار، رمانی نوشته ی ژان روئو است که نخستین بار در سال 1990 چاپ شد. داستان رمان جبهه های افتخار در دره ی بارانیِ لوآر می گذرد اما میدان های نبردِ آرتوا، میوز، لورن و ایزر در جنگ جهانی اول است که پس زمینه ی احساسی این حکایت تأثیرگذار را شکل می دهند؛ حکایتی که بر نشاط زندگی و غلبه ی آن بر مرگ گواهی می دهد. راوی بی نام و نشان و ظاهراً سالخورده ی این اثر، داستان را در قالب مجموعه ای فوق العاده جذاب از خاطراتی درباره ی زندگی و عادت های عجیب پدربزرگ و مادربزرگ خود روایت می کند؛ افرادی که انگار زندگیشان در ایستگاه جنگ جهانی اول منجمد شده است. کتاب جبهه های افتخار با کسب جایزه ی معتبر گنکور، نام ژان روئو را به عنوان یکی از بدیع ترین صداهای ادبی فرانسه در طول چند دهه ی اخیر مطرح کرد.

کتاب جبهه های افتخار

ژان روئو
ژان روئو، زاده ی 13 دسامبر 1952، نویسنده ای فرانسوی است. روئو در منطقه ی لوآر-آتلانتیک فرانسه به دنیا آمد و در سال 1990 به خاطر خلق رمان «جبهه های افتخار» موفق به کسب جایزه ی گنکور شد. او در این رمان که اولین عنوان از مجموعه داستانی پنج جلدی است، به خاطرات و گذشته ی خانواده ی خود می پردازد.
نکوداشت های کتاب جبهه های افتخار
One of the most appealing French novels of recent years.
یکی از جذاب ترین رمان های فرانسوی در سال های اخیر.
The Washington Post

A lovely, savory book.
کتابی دوست داشتنی و دلنشین.
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

It deserves its success.
این اثر لیاقت موفقیت خود را دارد.
The New York Times Book Review

قسمت هایی از کتاب جبهه های افتخار (لذت متن)
غیبت عمه آزارش می داد. خوش داشت پیش مامان درددل کند، اما دیگر نمی دانست چه طور باید به بغل دستی اش متوسل شود. از ما بچه ها می پرسیدند مامان چه طور است، در حالی که مامان فقط دو متر آن طرف تر بود.