کتاب پیتر کامنزیند

Peter Camenzind
کد کتاب : 15944
مترجم : پرند کشوری
شابک : 978-6226528597
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 192
سال انتشار شمسی : 1398
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

سفینه زندگی
Peter Camenzind
پیتر کامنتزیند
کد کتاب : 74495
مترجم :
شابک : 978-9642911462
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 224
سال انتشار شمسی : 1390
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

پیتر کامنتسیند
Peter Camenzind
  • 50,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: اساطیر اساطیر
    نویسنده:
کد کتاب : 116749
مترجم :
شابک : 978-9643310776
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 194
سال انتشار شمسی : 1380
سال انتشار میلادی : 1904
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پیتر کامنزیند اثر هرمان هسه

پیتر کامنزیند، مرد جوانی از دهکده‌ای کوهستانی سوئیس، خانه‌اش را ترک می‌کند و مشتاقانه به دنبال تجربه‌ای جدید به جاده می‌رود. کامنزیند که در ایتالیا و فرانسه سفر می‌کند، به طور فزاینده‌ای از رنجی که در اطراف خود می‌بیند سرخورده می‌شود. پس از عاشقانه های شکست خورده و یک دوستی غم انگیز، ایده آل گرایی او به ناامیدی کوبنده محو می شود. او تنها زمانی دوباره به آرامش می رسد که مراقب بوپی باشد، معلولی که عشق کامنزیند به انسانیت را تجدید می کند و بار دیگر به او الهام می بخشد تا در کوچکترین جزئیات هر زندگی شادی پیدا کند.

هرمان هسه (آلمانی: Hermann Hesse؛ زادهٔ ۲ ژوئیهٔ ۱۸۷۷ – درگذشتهٔ ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی) ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی-سوییسی و برندهٔ جایزهٔ نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود.هرمان هسه در آثارش مبارزهٔ جاودانهٔ روح و زندگی را ترسیم نموده و با نگرشی هنرمندانه به دنبال ایجاد تعادل بین این دو پدیده قلم فرسوده‌است. هسه در خانواده‌ای اصلاح‌طلب در منطقه در جنوب آلمان به دنیا آمد و تحت تأثیر مادرش که مبلغ مذهبی در هندوستان بود، به فلسفه هندی روی آورد. از دهه سوم قرن بیستم، به عنوان تبعه سوئیس در منطقه «تیچینو» به گوشه‌گیری نشست. گرایش به رومانتیسم و طبیعت‌گرایی از نمودهای چشم‌گیر آثار قدیمی‌تر هسه است. این سبک در یکی از اولین رمان‌هایش به نام پیتر کامنسیند (۱۹۰۴)، که با استقبال بی‌نظیری روبرو شد، به چشم می‌خورد. وی به‌طور جدی به مشکلات انسان‌ها و روابط بین آن‌ها و همچنین نقش هنرمند در جامعه، پرداخته و در رمان‌های گرترود (۱۹۱۰) و رسهالده (۱۹۱۴) این معضل را به شیوه هنرمندانه‌ای مطرح می‌نماید. هسه به عنوان نماینده جریانات صلح‌طلب - پاسیفیسم، از طرفدارانی مانند تئودور هویس برخوردار بود و در جمع دوستانش قرار داشتند. در این ارتباط افرادی هم از آلمان حملات خصمانه خود را علیه او آغاز کردند.

کتاب پیتر کامنزیند

هرمان هسه
هرمان هسه، زاده ی ۲ ژوئیه ی ۱۸۷۷ و درگذشته ی ۹ اوت ۱۹۶۲ میلادی، ادیب، نویسنده و نقاش آلمانی-سوئیسی و برنده ی جایزه ی نوبل سال ۱۹۴۶ در ادبیات بود.پدر هرمان، مدیریت موسسه ی انتشارات مبلغین پروتستان را به عهده داشت. مادرش دختر هندشناس معروف، دکتر «هرمان گوندرت» و مدیر اتحادیه ی ناشران کالو بود. کتاب خانه ی بزرگ پدربزرگ و شغل پدر، اولین باب آشنایی هرمان هسه جوان با ادبیات بود. او در سال ۱۹۱۲ به سوئیس مهاجرت کرد و در سال ۱۹۲۳ تابعیت آن کشور را پذیرفت و در همین زمان برای بار دوم ازدواج ...
نکوداشت های کتاب پیتر کامنزیند
Moving and profound. Hesse is a writer of suggestion, of nuance, of spiritual intimation
متحرک و عمیق. هسه نویسنده پیشنهادها، نکات ظریف، تلقینات معنوی است.
Christian Science Monitor Christian Science Monitor

قسمت هایی از کتاب پیتر کامنزیند (لذت متن)
در آن زمان من نام دریاچه، کوهساران و رودباران محل تولدم را نمی دانستم، اما آب زنگاری رنگ را که زیر انوار پرتلألو آفتاب با حباب های کوچک درخشان گرداگرد چنبرهٔ خیزاب ها می درخشید، سراشیب کوهسار را که درهٔ کوچک اش در فراترین نقطه ها زیر گستره ای از برف تابنده بود، آبشاران کوچک را، و در دامنه، شیب علفزار روشن را می دیدم که از باغ های میوه و رمه های گاوان خاکستری مناطق کوهستانی پوشیده بود و چون قلب درمانده و مبهوتم، آرام و مالامال از آرزو بود، روح دریاچه و کوهستان هیجان های لطیف شان را چونان کتیبه ای بر آن حک کردند. صخره های مغرور و پرتگاه ها، با لحنی هراس انگیز و پر هیبت و مبارزه جویانه، با قلب من از روزگار سخن گفتند؛ روزگاری که در آن زاده شده و بار وحشت آن را بر دوش می کشیدند. آنان از گذشته سخن راندند، بدان هنگام که زمین با غرش شکاف برداشت و قله و ستیغ کوهساران را از زهدان درد کشیده اش بیرون راند. دیوارهای سنگی با خروشی سهمگین فرو ریخت و بی هیچ انگیزه ای برای به اوج رسیدن از هم شکافت و به جانب آسمان کشیده شد. قله های همزاد برای دستیابی به تکه ای جا، نومیدانه با یکدیگر به ستیز برخاستند و زمانی آرمیدند که با برانداختن برادرشان پیروزی را از آن خود می پنداشتند.