کتاب منطق ارسطو

Aristotelis Organon persice
(ارگانون)
  • 10 % تخفیف
    750,000 | 675,000 تومان
  • موجود
  • انتشارات: نگاه نگاه
    نویسنده:
کد کتاب : 16088
مترجم :
شابک : 978-9646736474
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 1152
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : -40
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب منطق ارسطو اثر ارسطو

ارسطو یک فیلسوف و دانشمند یونانی در دوره کلاسیک در یونان باستان بود. وی بنیانگذار مدرسه لوکئوم و مکتب پیرامونی فلسفه و سنت ارسطویی بود. در کنار معلم خود افلاطون ، او را "پدر فلسفه غرب" خوانده اند. نوشتارهای او موضوعات بسیاری را در بر می گیرد - از جمله فیزیک ، زیست شناسی ، جانورشناسی ، متافیزیک ، منطق ، اخلاق ، زیبایی شناسی ، شعر ، تئاتر ، موسیقی ، بلاغت. ، روانشناسی ، زبانشناسی ، اقتصاد ، سیاست و دولت. ارسطو سنتز پیچیده ای از فلسفه های مختلف موجود در پیش روی او را ارائه می داد ، و بیش از هر چیز از غرب واژگان فکری خود را از آموزه های او به ارث برد و همچنین مسائل و روش های تحقیق را . در نتیجه ، فلسفه وی تقریبا در هر شکل از دانش در غرب تأثیر بی نظیری داشته است و همچنان عنوان موضوع بحث فلسفی معاصر است.
ارگانون (لاتین: Organon) نامی است که شاگردان ارسطو بر مجموعه ی مقالات او در زمینه ی منطق نهاده اند. برگردان این اثر نفیس در سال 1378 توسط میر شمس الدین ادیب سلطلانی با نام منطق ارسطو (ارگانون) انجام گرفته است. کتاب منطق ارسطو از مقاله های زیر تشکیل شده است:
1. م‍ق‍ول‍ه ه‍ا
2. در پ‍ی‍رام‍ون گ‍زارش
3. آن‍اک‍اوی‍ک ن‍خ‍س‍ت
4. آن‍اک‍اوی‍ک دوم
5. ج‍ای‍گ‍اه‍ه‍ای ب‍ح‍ث
6. در پ‍ی‍رام‍ون اب‍طال‍ه‍ای س‍وف‍ی‍س‍ت‍ی.

کتاب منطق ارسطو

ارسطو
ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از ب...
قسمت هایی از کتاب منطق ارسطو (لذت متن)
وقتی در سال 335ق م اسکندر به پادشاهی رسید، ارسطو به آتن مراجعت کرد و در آنجا مدرسه خود بنام لای-زی-یم(Lyceum) را برپا ساخت. از آنجا که معلمان و دانشجویان این مدرسه اغلب مباحثات خویش را در حال قدم زدن در باغ یا راهرو سرپوشیده مدرسه انجام میدادند، اهالی این مدرسه وپیروان و گسترندگان آموزه های فلسفی(متافیزیکی) ارسطو به Peripatetic)) راه روندگان یا مشائیون مشهور گشتند. در تاریخ فلسفه ایرانی اسلامی عبارت “حکمت مشاء” به همین آموزه ها اشاره دارد، که از نام آورترینان آنان، فارابی(مشهور به معلم دوم) و ابن سینا هستند.