ارسطو

ارسطو

ارسطو، زاده ی 384 و درگذشته ی 322 قبل از میلاد مسیح، از بزرگترین فیلسوفان یونان باستان بود.ارسطو در خانواده ای ثروتمند از اهالی استاگیرا، شهری در شمال یونان، به دنیا آمد. او در 17 سالگی به آکادمی افلاطون در آتن فرستاده شد و 20 سال در آن جا درس خواند و تدریس کرد. ارسطو پس از مرگ افلاطون در سال 347، ناکام از در اختیار گرفتن مدیریت آکادمی، به اسوس در آسیای کوچک رفت و با پایتیاس، خواهرزاده ی فرمانروای وقت، ازدواج کرد. او در سال 343 به دعوت فیلیپ مقدونی، آموزش اسکندر مقدونی را بر عهده گرفت پس از بازگشتش به آتن در سال 335، آموزشگاه خود را با نام لایسیوم تأسیس کرد.در سال 323 و پس از مرگ اسکندر، که آتن را به شاهنشاهی خود الحاق کرده بود، آتش احساسات ضدمقدونی اوج گرفت و دامن گیر ارسطو شد. او به ناچار به خالکیس پناه برد و یک سال بعد، در 62 سالگی، درگذشت.

کتاب های ارسطو

منطق ارسطو


اخلاق


سیاست


شاعری


اصول حکومت آتن


خطابه


مجموعه آثار ارسطو


در آسمان


متافیزیک


آثار علوی


درباره نفس


بیشتر بخوانید

آشنایی با شاخه‌های فلسفه

کاوش در این شاخه های بنیادین، دعوتی است به حضور در مباحثات فلسفیِ نامحدود به زمان، و رسیدن به درکی عمیق‌تر از خودمان و جهانی که در آن ساکن هستیم.

آشنایی با «ارسطو»، معلم اول انسان

«ارسطو» بدون تردید یکی از شناخته شده ترین افراد در تاریخ یونان باستان است

چرا و چگونه فلسفه بخوانیم

مطالعه ی فلسفه به منظور درک چگونگی تکامل ذهن و اندیشه ی بشر در طول زمان، اهمیت بسیاری دارد

آینه ی تمام نمای زندگی بشر در ادبیات تاریخی

می توان گفت که هدف اصلی این ژانر، «زندگی بخشیدن به تاریخ» از طریق ساختن داستان هایی درباره ی گذشته یا یک دوره ی تاریخی خاص است.